Güvenlik 10 ARALIK 2012 / 17:43

Phorm'dan açıklama geldi

Kişisel verileri ve iletişimin gizliliğini ihlal ettiği gerekçesiyle Avrupa’da ve Amerika’da yasadışı ilan edilen Phorm’un TTNET aracılığıyla Türkiye’de faaliyet göstermesi tepki çekmeye devam ederken, konuyla ilgili açıklama yapan Phorm CEO’su Kent Ertuğrul şirketini savundu. 



Özellikle son dönemde vatandaşların internetteki mahremiyetleri tartışma konusu olurken, bu konuda Avrupa ve Amerika'da oldukça kötü bir üne sahip olan Phorm’un Türkiye’deki faaliyetleri tartışılmaya devam ediyor.

Son olarak CHP Milletvekili Erdal Aksünger, sosyal mecraları bireylerin mahremiyetini yok etmekle suçlarken, TTNET üzerinden Türkiye piyasasına giren Phorm’u da derin veri analizi yapmakla suçladı. Phorm’u internete bağlanıldığı andan itibaren yapılan her işlemi kayda alıp, havuza atmakla suçlayan Aksünger, bu bilgilerin başkalarına da verilmemesi için hiç bir engel olmadığını belirtmişti.

Bu iddialardan sonra bir süredir sessizliğini koruyan Phorm CEO’su Kent Ertuğrul konuyla ilgili yaptığı açıklamayla haklarındaki iddiaları reddetti.

Konuya dair bir basın toplantısı düzenlemek yerine şimdilik sadece yazılı bir basın açıklaması yapmayı tercih eden Ertuğrul'un "Phorm ile ilgili gerçekler" başlığıyla gönderdiği metni aşağıda bulabilirsiniz.
"Phorm’un yüksek güvenlik standartları dünyada kişisel bilgi güvenliği ile ilgili farkındalığı artırmakta ve diğer oyuncuları da kullanıcılarına daha doğru bilgilendirme yapmaya teşvik etmektedir. Daha şimdiden, başta Amerika ve Avrupa Birliği’ndeki düzenleyici kurumlar olmak üzere, dünyada birçok ülke gerek sektör geneline gerekse bazı oyunculara yaptırım ve düzenlemeler getirme sürecini başlatmıştır. Phorm bunları öngörerek iş modelini zaten bu normlara uygun olarak geliştirmiştir.

Özetle belirtmek isterim ki;

1- Phorm hizmete dahil olması için kullanıcıdan onay alır, onay vermeyenler hizmete dahil olmaz ve kendilerine hiçbir reklam gösterimi yapılmaz. Dahil olan kullanıcı ise istediği zaman kolaylıkla çıkabilir.

2- Hizmette ve reklam gösteriminde hiçbir kişisel bilgiye ulaşılmaz, ulaşılmaya çalışılmaz ve kişisel bilgi kullanılmaz. Reklam gösterimi kişiyi tanımlamadan rastgele verilen 24 haneli numara ile gerçekleştirilir.

3- Phorm, hassas siteler ve https ile başlayan bankacılık ile ilgili ve şifreli siteleri dikkate almaz.

4- Verilen hizmet ile ilgili tüm altyapı Türkiye’de iş ortağımızda bulunmakta ve hizmet Türkiye’den verilmektedir.

5- Phorm’un İngiltere’deki faaliyetlerinin kendi inisiyatifi dışında sona erdirildiği ya da Avrupa Birliği’nde faaliyet göstermesinin yasaklandığına ilişkin söylemler gerçek dışıdır. Phorm hakkında ne İngiltere ne de Avrupa Parlamentosu’nun hiçbir olumsuz kararı bulunmamaktadır. Bu konuda yapılan çeşitli açıklamalarda farklı algılara sebep olmak amacıyla esnek ve özel kelimeler kullanılması da iddiaların aynı kaynaklarca hazırlandığı kuşkumuzu kuvvetlendirmektedir. Bu nedenle ilgili resmi kurumlardan alınan onaylı dokümanlar ekte dikkatinize sunulmuştur. Bu konularda gerekli hukuki süreçler de başlatılmıştır.

6- Bağımsız uluslararası saygın danışmanlık şirketlerince Phorm’un gerek iş modelinin Avrupa Birliği düzenlemelerine uygunluğu gerekse Türkiye’de faaliyeti ile ilgili hukuki teknik rapor alınmış ve tespitleri yapılmıştır.

7- Bazı açıklamalarda Phorm’un şirket zararı olarak belirtilen tutarlar pazarda inanılmaz büyüklük ve kontrole sahip rakiplerle mücadele için Phorm’un geliştirdiği güvenli iş modeli ve hizmet platformuna yıllardır yapılan yatırımlardır. Bu yatırım miktarı rakiplerin büyüklükleri ve konumlarını korumak için yaptıkları tahmini harcamalar dikkate alındığında son derece mütevazı kalan bir miktardır. Phorm’u rakiplerinden ayrıştıran ve gelecekte daha da önemli olacak kişisel mahremiyete saygılı iş modeli, dünyanın en büyük yatırım fonlarının inancı ile oluşturulan finansal destekle geliştirilmektedir. Phorm ayrıca halka açık bir şirket olarak da uluslararası denetime tabiidir.

ÖNCELİĞİMİZ TÜRKİYE’YE VERGİ KATKISI SAĞLAMAK

Bugün İngiltere’de internet reklam hacmi televizyon reklam hacmini daha şimdiden geride bırakmıştır. Bu nedenle gerek dünyada gerekse Türkiye gibi büyüme potansiyeli yüksek pazarlarda rekabet daha da yoğun yaşanacaktır.

Türkiye’de 2011 de 721 milyon TL olan internet reklam pazar büyüklüğünün bu yıl 1 milyar TL seviyesine çıkacağı tahmin edilmektedir. Ancak sektörde toplanan vergilerin, bazı pazar oyuncularının şeffaf olmayan iş modelleri nedeniyle dünyadaki birçok ülkede yaşananlara benzer şekilde Türkiye’de de çok düşük kaldığı tahmin edilmektedir.

Phorm’un Türkiye’de, ülkedeki kanun ve düzenlemelerine göre kurulmuş, başarılı Türk yöneticilerden oluşan bir şirketi bulunmaktadır. Türkiye’deki tüm iş hacmimiz bu şirketimiz tarafından gerçekleştirilecek ve vergilendirilecektir. Türkiye’deki ilgili kurumların oluşan haksız rekabeti ve vergi kaybını önlemek için yapacakları düzenlemelerin sektör için çok önemli olacağını düşünüyorum.

Halihazırda pazarda faaliyet gösteren başka firmaların faaliyetlerinin yurtdışında görünmesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı Türkiye’de vergilendirilemeyen gelirlerinin aksine, Phorm olarak pazar payımızın hızla artmasıyla birlikte şeffaf ve denetlenebilen şirketimiz üzerinden ödeyeceğimiz vergilerle Türkiye’mize önemli vergi katkısı sağlayacağımızı düşünüyoruz"