Güvenlik 29 OCAK 2014 / 16:27

İstenmeyen posta içerik değiştiriyor

İstenmeyen postalar, zararlı eklentiler geçen yıla oranla azaldı ancak içerikleri de değişti.İstenmeyen e-postalar geçen yıla göre 2,5 puan azalarak yüzde 69,6 oranına düştü. Çin, yüzde 23 ile en çok istenmeyen e-posta kullanılan ülke oldu. Çin’i yüzde 18 ile ABD takip ediyor. Türkiye ise binde 48 gibi bir oranla bu listenin 24. sırasında yer alıyor. İstenmeyen e-postalardaki düşüş, zararlı eklenti içeren dosyalar da görüldü ve zararlı eklentili dosyalar yüzde 3,2’ye düştü.

İçerikler turizmden pornografiye döndü
Kaspersky Lab'ın yayımladığı “Spam 2013” raporuna göre, istenmeyen e-postalarda dünya çapında bir düşüş yaşanırken, istenmeyen postaların içerikleri de değişti. Seyahat ve turizm kategorileri, kullanılan istenmeyen posta içeriklerinin yaklaşık yüzde 10’unu kaplıyordu. Ticari reklamcılık yerini yasal olmayan içeriklere bıraktı. Son verilere göre istenmeyen postalarda pornografik ögeler ve yasadışı içerikler bulunuyor.

Reklamverenler de filtrelerin ardında kalıyor

İstenmeyen e-postaları engelleyen filtreler, reklam verenler için ciddi bir sorun yaratıyor. Toplu e-postaların bir kısmı reklamları kabul eden abonelere gönderilirken, diğer kısmı da bu şirketlerin daha önce satın aldığı dev veritabanlarından alınan adreslere iletiliyor. E-postalar, spam filtrelerince engellendiğinde ise reklamverenler, anti-virüs şirketleri ile iletişime geçerek, e-postalarının yasal olduğunu kanıtlamaya çalışıyor. Bu durum spam e-posta engelleme sektöründe yeni bir sorun olarak ortaya çıkıyor ve göndericinin itibarını temel alan yeni teknolojilerin geliştirilmesine öncülük ediyor.

Siber suçlular antivirüsleri de kullanıyor
Bilişim güvenliği çözümleri de siber suçluların araçları oldu. Tanınan antivirüs şirketlerinin ismini kullanarak ZeuS/Zbot ailesinden Truva atları içeren antivirüs güncellemeleri gönderen siber suçlular kullanıcıların kişisel ve finansal bilgilerini çalmaya çalışıyor.
Son yıllarda özellikle internet bankacılığını hedef alan kimlik avı dolandırıcılığında yüzde 32,1’i sosyal ağlar kullanılıyor.
Kaspersky Lab İçerik Analizi Başkanı Darya Gudkova, “Kimlik avı saldırılarının, banka hesaplarından sosyal ağlara ve e-postalara doğru yön değiştirmeye başladığını görüyoruz. Bu durum, günümüzdeki e-posta hesaplarının sosyal ağlar, anlık mesajlaşma, bulut depolama ve hatta bazen kredi kartları da dahil olmak üzere, birçok içeriğe erişim olanağı tanıması gerçeğiyle açıklanabilir” sözleriyle yorumluyor.