Güvenlik 11 TEMMUZ 2011 / 13:47

Her şey reklama açık

Bir tüketici grubu, reklam satmak için kullanmak üzere bilgi edinmek amacıyla Yahoo’yu ‘kişisel e-postalarda tarama’ yapmakla suçladı. Dev şirket de suçlamaları reddetmek yerine ilginç bir açıklama getirdi.

“Hedefli reklam” amacıyla kullanıcı bilgileri üzerinden oluşturulan havuzların reklamverenlere satılması, kişisel mahremiyetin en önemli sorunlarından biri olarak karşımıza çıkıyor.

Dünyanın en büyük e-posta sağlayıcılarından olan Yahoo, yeni servisine giriş yapmanın anlamının ‘spam’i engellemek için tarama teknolojisinin kullanılması’ olduğunu, bunun, doğal olarak kullanıcıya uygun reklamların sunulmasını da kapsadığını açıkladı.

Ancak ‘Which? Computing’den Sarah Kidner’a göre, bu yapıda gizliliğin bariz bir biçimde ihlali söz konusu. Bir Yahoo sözcüsü ise kullanıcıların rızasını isteyen bir kutunun yakında sayfada belireceğini söyledi. Böylece kullanıcılar, aldıkları ve gönderdikleri e-postalardaki kilit kelimelerle ilintili pop-up reklamlar görecekler. Kidner ise, “İnsanların, Yahoo üstüne vazife olmadan yapmadan önce, insanların mesajları gönderme hakkı olmalı” dedi.

Bilgisayarlar tüketici profili oluşturuyor

Yahoo; içeriği tarayan bir dizi e-posta servis sağlayıcı arasında yer alıyor. İnternet sitesinde açıklama yapan Google Mail; spam filtreleme ve virüs saptamak için Gmail mesaj metinlerine baktığını belirtiyor. Google bu tarama teknolojisini, aynı zamanda hedefli metin reklamların ve diğer bağlantılı bilgilerin ulaştırılması için de kullanıyor.

Bu incelemeyi bilgisayarlar yapıyor ve sevdikleri, sevmedikleri gibi başlıklarda tüketici profilleri yaratıyor. Ama Hotmail’e sahip olan Microsoft, yaptığı açıklamada, bunun online korsanlığı temel öncelik haline getirdiğini belirterek, “Windows Live Hotmail sadece kullanıcılarının e-postalarını okumamakla kalmıyor. Posta kutunuzu da, gelişmiş güvenlik özellikleri ile başkalarından koruyoruz” dedi.

Öte yandan Yahoo, kullanıcılarına Haziran ayında ‘New Mail’ hizmetine giriş yapma ve böylece daha hızlı, daha sosyal ve daha güvenli bir deneyim yaşama imkanı sunmaya başladı ve son açıklamasında da, “İzin vermek istemiyorsanız, varolan posta yapımızda kalabilirsiniz. Ama biz Yahoo olarak yine de, diğer ücretsiz web posta servis sağlayıcıların yaptığı gibi, spam’a karşı koruma amacıyla e-postaları taramaya devam edeceğiz” dedi.

E-posta servisi, kullanıcıların internet tabanlı reklam yapısından çıkmasının çok kolay olduğunu, http://info.yahoo.com/privacy/uk/yahoo/ adresini ziyaret etmenin yeterli olduğunu bildirdi.
ETİKETLER : hedefli reklam yahoo