Güvenlik 12 EYLÜL 2012 / 11:34

Bilgisayar korsanları ekonomik krizi fırsat biliyor

Gündemdeki gelişmeleri takip ederek sürekli yeni yöntemler geliştiren bilgisayar korsanları, bu defa da kullanıcılara finansal hizmet promosyonları yapan e-postalar göndermeye başladılar.

Kaspersky Lab’in araştırmalarına göre, e-posta trafiğinde tüketicilerin en büyük kabusu olan spam mail miktarının bu yılın ikinci çeyreğinde düşmeye devam ettiğini açıkladı. Buna karşılık, dünyadaki ekonomik problemler neticesinde, kişisel finansal hizmetler promosyonları yapan spam maillerde hızlı bir artış gözlemlenirken, söz konusu spam mail'ler, toplamın  yüzde 23.5’lik bölümünü oluşturuyor.

Son yıllarda online alışveriş pazarına damgasını vuran “toplu indirim kuponları” furyası, spam mail'lerde de ikili bir rol oynadı. Bir yandan spam yollayıcılar, “kupon” e-posta hizmetiyle potansiyel kurbanların dikkatini çekerken, diğer yandan kupon sistemi, önceden SPAM içerisinde görülmüş olan kanuni reklamların bir bölümünü çektiğinden, batının e-posta trafiğinde spam mail miktarını düşük gösteriyor.

Konuyla ilgili konuşan Kaspersky Lab Kıdemli SPAM Analisti Maria Namestnikova, benzer durumun 2008-2009 ekonomik krizi esnasında da görüldüğünü hatırlattı. Namestnikova, bu tablonun spam maillerin miktarında gelecek aylarda daha yüksek bir artış olacağını gösterdiğini belirtirken, toplam e-posta trafiği içerisinde kademeli bir düşüş yaşandığının da altını çizdi.

Spam coğrafyasında değişim yaşanıyor

2012’nin 2’inci çeyreğinde, ülkelere göre spam coğrafyası da ciddi bir değişim gösterdi. Çin, tüm spam e-postaların yüzde 19’unun gönderildiği ülke oldu. Listenin  ilk sıralarında ABD ve Hindistan da yer alırken, Vietnam, tüm spam e-postaların yüzde 4.97’siyle listenin başlarında olan bir diğer ülke oldu.