Güvenlik 05 KASIM 2008 / 12:56

Acer, yeni stratejisini açıkladı

2008 üçüncü çeyrek sonuçlarını geçtiğimiz günlerde açıklayan Acer, pazar pozisyonu ve yeni stratejilerini Dubai’de aktardı.

2008 üçüncü çeyrek sonuçlarını geçtiğimiz günlerde açıklayan Acer, pazar pozisyonu ve yeni stratejilerini Dubai’de aktardı.


Dubai - “ACER METAPRESS Conferans 2008” de konuşan Acer Avrupa, Orta Dogu ve Afrika Başkan Yardımcısı Emanuele Accolla, Acer’in son 5 yılda pazar payının hızlı bir şekilde arttırdığını vurguladı. Acer’in EMEA’da HP, Dell, Asus, Toshiba ve Lenovo arasında en hızlı büyüyen şirket olduğunu belirten Accolla, masaüstü bilgisayarlarda HP ve Dell’den sonra üçüncü sırada yer aldığını ifade etti.EMEA bölgesinin büyüyen önemli pazarlardan biri olduğunu söyleyen Accolla, Asya Pasifik ve Latin Amerika’nın en hızlı büyüyen bölgeler oldugunu dile getirdi. Accolla, EMEA bölgesinde 2008’de PC pazarının büyüme oranı konusundaki beklentilerinin ise yüzde 25 olduğunu kaydetti. Accolla, Acer olarak 2011 hedeflerinin ise yıllık yüzde 15 büyüme ve 30 milyar dolarlık gelir olduğunu belirtti."Çoklu marka stratejisi ile yürüyeceğiz"   Acer olarak yeni stratejileri içinde çoklu marka stratesini konumlandırdıklarını belirten Accolla,bu doğrultuda Packerd Ball ve Gateway, Emachine’i bünyelerine kattıklarını dile getirdi. Tek bir marka ile tüm pazarın ihtiyaçlarının karşılanmasının güç olduğunu vurgulayan Accolla, coğrafya ve tüketicinin ürün ve pazarlama stratejilerini şekillendirdiğini belirtti. Toplantıda söz alan META Genel Direktörü Krishna Murthy de, META (Ortadoğu, Türkiye, Afrika, Gürcistan, Ermenistan, Azerbeycan, Türkmenistan, Pakistan) bölgesinde Acer’in son üç yılda hızlı bir ilerleme kaydettiğini belirterek farklı bölgelerdeki pazar payları hakkında bilgi verdi. Murthy, Acer’in Türkiye’de dizüstü pazarında üçüncü sırada yer aldığını ve yüzde 14,1’lik pazar payına, masaüstü pazarında ise 4. sırada yer aldığını ve yüzde 6,7’lik pazar payına sahip olduğunu belirtti. Murthy, Acer olarak genel hedeflerini de, dizüstü alanında pazar lideri olabilmek, ve çoklu marka stratejisine devam ederek hızlı büyüyen marketlerde gelişim olarak özetledi.