Girişimcilik 11 TEMMUZ 2016 / 10:01

Türkiye’nin e-ihracat potansiyeli artıyor

RTB House, özellikle e-ticaret şirketleri için yurt dışına yönelik dijital pazarlama stratejileri konusunda tavsiyelerde bulundu.

RTB House, Türkiye’de 400 milyon dolara ulaşan e-ihracat pazarından pay almak isteyen şirketlere yeniden hedefleme ve gerçek zamanlı açık artırma gibi modern dijital pazarlama araçları kullanmayı öneriyor.

Küresel e-ticaret pazarı son yıllarda internetin gelişimi ve mobil cihazların artışı yeni fırsatlar sunuyor. Ipsos verilerine göre, e-ihracat rakamı Türkiye’de 2015 yılında 400 milyon dolara ulaştı ve önümüzdeki birkaç yıl içerisinde 2-3 milyar dolara çıkabilecek potansiyeli taşıyor. Ayrıca toplam e-ticaret hacminin yüzde 20’sinin 2017 yılında yurt dışına uzanması öngörülüyor.
Dünyada yaklaşık 90 milyon kişi düzenli olarak yurtdışındaki web sitelerinden alışveriş yapıyor. 2018'e gelindiğinde ise bu sayı 130 milyonu bulacak. Birçok e-ticaret şirketi için doğru planlamayı yapmak, doğru iş ortağına sahip olarak yurt dışında ilerleyerek yepyeni gelir fırsatları yaratıyor.

Avrupa’daki sınırlar arası e-ticaret hacmi 40 milyar avroya ulaşacak
Forrester rakamlarına göre, Avrupa’da her yıl ortalama yüzde 11 büyüme ile 2018 yılında sınırlar arası satışlar 40 milyar avroya ulaşacak. Avrupalıların birçoğu aynı kıtada alışveriş yapmayı planlarken, Türkiye için önemli bir fırsatın kapıları açılıyor.

TÜİK verilerine göre, Türkiye’nin Avrupa Birliği ülkelerine ihracatı yıllık yüzde 10,8 oranında artış gösterdi. Özellikle Türk nüfusunun fazla olduğu Almanya’nın ihracatta en fazla payı aldığı görülüyor. E-ticaret ve dijitalleşmenin önemli rekabet fırsatı sağladığı pazarda küresel markalar, e-ticaret platformları üzerinden milyonlarca internet kullanıcısına ulaşıyor. Her bir kullanıcı için kişiselleştirilebilen, esnek çözümler geliştirilmesi, markaları bir adım öne taşıyor.


Başarılı bir strateji oluşturarak uluslararası pazarlarda doğru dijital pazarlama planlamasının faydalarına değinen RTB House Bölge Direktörü Ömer Aras, uluslararası tecrübeye sahip bir iş ortağı ile hareket etmenin önemini vurguladı: “Uluslararası işbirlikleri hem reklam verenler hem de çözüm sağlayıcılar için birçok fayda sağlıyor. Getirdiği yeni iş fırsatlarının yanı sıra daha önce test edilmiş ve dünya çapında yüzlerce müşteri tarafından denenmiş çözümleri garanti ediyor. Böylece reklam verenler için en verimli yatırım geri dönüşü (ROI) sağlıyor. Diğer taraftan çözüm sağlayıcılar için de başka pazarları bilen ve tecrübe sahibi markalarla çalışmak, farklı hedef kitlelere ulaşmak yepyeni deneyimler ortaya çıkarıyor”.


Kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme çözümleri ile her pazarda kullanıcılara özel çözümler sunarak hedef kitleyle verimli etkileşim sağlanabileceğine değinen Ömer Aras, “Türkiye’deki şirketler öncelikle daha yakın oldukları hedef kitleler üzerine gidebilirler. Örneğin Avrupa’da yaşayan Türkler gibi önemli bir kitleye gidebilmek için özel çözümler sunabilirler. Kullanıcı alışkanlıklarının konuşulan dilin ötesinde her bölge için farklılıklar gösterdiğini unutmadan doğru stratejiyle hareket etmek gerekiyor. RTB House dünya çapında yürüttüğü 850’den fazla kampanya ile her bölgeye özel çözümler konusunda markaları yönlendiriyor” dedi.