Girişimcilik 19 EKİM 2015 / 11:06

Dijital pazarlamanın kuralları değişiyor

Inventures Girişim Yöneticisi Onur Turna, internet girişimleri ve e-ticaret sitelerinin planlamasını sil baştan değiştirecek 7 maddelik stratejik yol haritasını paylaştı.

Dijitalleşme ve yeni teknolojilerin gelişmesi ile birlikte internet girişimleri ve e-ticaret siteleri, müşteriye ulaşmak için farklı stratejik hesaplar yapmaya başladı. Doğru bir dijital pazarlama stratejisi kurmak isteyen şirketler için yol haritasını paylaşan Inventures Girişim Yöneticisi Onur Turna, siteye gelen ziyaretçilerin davranışlarını incelemenin ve veri çıkarmanın artık tamamen bir matematik oyunu olduğunu söyledi. Turna, “Yaptığımız optimizasyon çalışmalarında satın alma hunisine giren müşterilerin satın alma işlemini bitirme oranlarını  yüzde  30- 40 oranında artırabileceğimizi tespit ettik. Bu tamamen aynı pazarlama bütçesini kullansanız bile, satışlarda yüzde 9- 12 artış demek” dedi.
Doğru analiz ve tespitler yapmadan pazarlama bütçesinin dahi belirlenmesinin markalara bir faydası olmayacağını vurgulayan Turna, “Sektöre, iş modeline ve rekabete göre değişen onlarca sayısal hedefi analiz ve optimize etmek de artık dijital pazarlama ekiplerinin görevi. Optimizely’nin bir araştırmasına göre araştırmaya katılanlardan yüzde 91’i optimizasyonun dönüşüm ve etkileşim metriklerini iyileştirdiğini, yüzde 87’si ise pazarlama geri dönüşlerini iyileştirdiğini belirtiyor. Bu şirketlerin bir çoğu da önümüzdeki dönemde optimizasyona ayrılan bütçelerini artıracaklarını belirtiyorlar. Yatırımın geri dönüşünün şirketlerin yüzde 87’sinde pozitif olduğu göz önüne alınırsa bunun ne kadar doğru bir karar olduğu ortada” diye konuştu.  
Turna, Inveon ekibi olarak e-ticaret projelerinde kullanılan tahmin modelleme araçları yardımıyla kanal bazında müşterilerin değerini doğru tespit edebildiklerini ve bu sayede pazarlama bütçesini farklı kanallar arasında doğru bir şekilde dağıtabildiklerini kaydetti.
Onur Turna, güçlü bir dijital pazarlama stratejisi için girişimciler ve e-ticaret sitelerine 7 maddelik bir yol haritası sundu.
1. Müşterilerin sipariş tamamlama sürecinin hangi bölümünde ve ne oranda siteyi terk ettiğine bakın
2. Hangi kategorilerin/ürünlerin istatistiksel olarak faydalı ve amacına uygun olduğunu ortaya çıkarın
3. Tıklama, kaydırma ve ilerleme haritaları ile davranış analizleri yapın
4. 
Geri gelen müşterilerin davranışlarını takip edin
5. Müşterilerin alışveriş sıklıklarını kontrol edin
6. Kanal bazında gelen müşterinin hayat boyu değerini ölçümleyin
7. Kanal bazında müşteri edinme maliyetini doğru hesaplayın