Genel 16 TEMMUZ 2010 / 10:07

Zamanı geçmiş IBM prosedürü banka operasyonunu durdurdu

IBM çalışanının depolama biriminde uyguladığı prosedür DBS Bank'ı 7 saat felç etti.

IBM çalışanının depolama biriminde uyguladığı prosedür DBS Bank'ı 7 saat felç etti.


Asya'da faaliyet gösteren DBS Bank, IBM çalışanının depolama biriminde gerçekleştirdiği rutin prosedür sırasında yaşanan bir sorun nedeniyle 7 saat müşterilerine hizmet veremedi. Olay, DBS Bank yöneticilerinden Piyush Gupta'nın müşterilerine kesintinin nedenini aktaran özür mektubuyla gündeme geldi.

Gupta'nın açıkladığına göre sebep şu: Bankanın ana bilgisayara bağlı depolama alt sistemlerinden bir süredir hata oluştuğuna dair mesaj geliyor. Buna rağmen tüm süreçler sorunsuz bir şekilde devam ettiği için sorun düşük öncelikli olarak sınıflandırılıyor. Ancak iş sorunu çözmeye geldiğinde, IBM'in sorunu çözerken uyguladığı günü geçmiş bir prosedür nedeniyle bankanın bilgi işlem altyapısında çok katmanlı bir hata ortaya çıkıyor ve sistem işlemez hale geliyor.

IBM tarafından gelen açıklamada orijinal ilk hata mesajının sebebinin depolama sistemlerindeki iletişim bağlantılarının kararsızlığıyla ilgili olduğu belirtildi. Diğer büyük sorunun eski prosedürlerin uygulanmasıyla ilgili olduğunu kabul eden IBM, bu konudaki eğitimleri daha da sıkılaştıracaklarının mesajını verdi.