Genel 18 EKİM 2011 / 17:42

Yeni bir e-ticaret sitesi daha Türkiye’de

E-ticaret sitesi bonprix Türkiye’de

23 ülkedeki faaliyetleri, 25 milyon müşterisi ve bir milyar 136 bin avro cirosu olan en büyük e-ticaret şirketlerinden olan bonprix, Türkiye pazarına girdi.



Ülkemizde katalog satışı ve internet mağazacılığı olarak çok kanallı bir yapıyla hizmet verecek olan bonprix, yapılanma dönemi olarak gördüğü ilk yılında 100 bin müşteriye ulaşmayı hedefliyor. bonprix, bazı ürünleri Türk tüketicisinin beğenilerine göre test ederek diğer ülkelerdeki satış stratejilerini de belirleyecek.

Bugün 9,5 milyonu Almanya’da olmak üzere, dünya çapında Türkiye dahil 23 ülkede, toplam 25 milyon müşteriye ulaşan bonprix, 25’inci yılını Türkiye’de kutluyor. Moda ve lifestyle ürünleri şirketi olan Otto Group’a bağlı olan şirket, bir milyar 136 bin avroluk cirosuyla grubun en hızlı büyüyen şirketi haline geldi. Şirket ülkemizde hem katalog hem de internet sitesi üzerinden satış yapacak.

bonprix Türkiye Genel Müdürü Thomas Carroux bir yıl içinde 100 bin müşteriye ulaşmayı hedefliediklerini açıkladı. bonprix, kadın, erkek ve çocuk giyim başta olmak üzere, iç çamaşırı, ayakkabı, mobilya ve ev eşyalarına kadar uzanan geniş bir ürün yelpazesi sunuyor.

Türk tüketicisinin beğenisine göre satış stratejileri belirlenecek

Türkiye’de ilk aşamada sadece internet mağazası ve katalog üzerinden satış yapacaklarını belirten Carroux, bonprix’nin bazı ürünleri Türk tüketicisinin beğenilerine göre test ederek diğer ülkelerdeki satış stratejilerini de belirleyeceği için büyük heyecan duyduklarını belirtti. Yaklaşık 15 bin farklı ürün satacak olan bonprix, ilerleyen dönemde Türkiye’yi Gürcistan ve Azerbaycan gibi bölge ülkelerindeki operasyonlarının merkezine almayı da planlıyor.

23 ülkede yıllık toplam 232 milyon katalog dağıttıklarını söyleyen Thomas Carroux, başarılarını internet, katalog ve mağaza satışı üçgeninden oluşan sistemlerine borçlu olduklarını belirtti. Carroux sizlerine şöyle devam etti: “Yaptığımız araştırmalar, internet mağazamızdan alışveriş yapanların yüzde 69’unun önce kataloğumuzu incelediklerini gösteriyor. Dahası satışlarımızın da yüzde 50’sini internet, yüzde 47’sini katalog ve yüzde 3’ünü mağazalar oluşturuyor. Her ay Almanya’daki sitemizi yedi milyon kişi ziyaret ediyor.”

En çok kadınlar alışveriş yapıyor; internet kullanmayanlar kataloğa bakıp sipariş veriyor

E-ticaret sitesinin müşteri profilini de ağırlıklı olarak kadınlar oluşturuyor. Müşterilerinin yüzde 91’i kadınlardan oluşan bonprix’de kadın ürünleri yüzde 59, ev ürünleri yüzde 12, iç çamaşırı yüzde 10, erkek yüzde 8, ayakkabı ve aksesuar yüzde 7 ve çocuk yüzde 4’lük bir kısmı oluşturuyor.
ETİKETLER : bonprix e-ticaret