Genel 05 EYLÜL 2013 / 11:04

Yahoo logosunu yeniledi

Yahoo 1995 yılından beri kullandığı logosunu kullanıcılarının beğenilerini göz önünde bulundurarak değiştirdi.

Bir ay önce kullanıcıların fikirlerini alacağını duyurarak logo seçeneklerinin ekranlarda ve Yahoo'nun çeşitli sosyal platformlarında paylaşıyordu. Bir aydır kullanıcılardan alınan geri bildirimlerin değerlendirilmesi sonucunda , en sevilen yahoo logosu seçildi.

Kullanıcıların tercihi

Yahoo logosunu seçerken de kullanıcılarının beğenilerini göz önünde bulundurmayı tercih etti.  Yeni logo oluşturulması için yapılan 12 bin kişinin katıldığı araştırma sürecini  yöneten Survata, seçilen logonun beğenilme oranı yüzde 47 olduğunu ifade ediyor.Bunu  en yakından takip eden logo ise 7. günün logosu. Kullanıcılar 21. günün logosu ise yüzde 6 oranında beğeni göstererek listenin en altına yerleştirmişler.  Kullanıcıların en çok beğendiği yeni logoyu daha ince ve matematiksel bir şekilde hazırlanmış olarak ifade etmek mümkün.

Modern ve canlı

Marissa Mayer, Tumblr’da paylaştığı detaylarda, yeni logo oluşturma süreciyle ilgili ; Yahoo, ne ifade etmek istediğini biliyordu, kendi tarihini yansıtan, modern ve canlı, kaprisli, sofistike, onurlu ve insan dokunuşu hissettiren bir arayıştaydık diyor. Yeni Yahoo logosunu oluştururken dikkat ettikleri unsurların bazılarının tırnaksız font kullanmak, önceki logonun eğlenceli yapısını korumak için ‘oo’ larda oynamaktan vazgeçmemek, matematiksel ahenge dikkat etmek olduğunu ifade ediyor.
ETİKETLER : marissa mayer