Genel 26 MART 2009 / 15:44

Xerox için Türkiye’nin önemi büyük

Türkiye’yi ziyaret eden Xerox Dünya Başkanı Ursula Burns, Çırağan’da gazetecilerle sohbet etti.

Türkiye’yi ziyaret eden Xerox Dünya Başkanı Ursula Burns, Çırağan’da gazetecilerle sohbet etti.


Xerox’un Dünya Başkanı Ursula Burns, Türkiye’deki ekibi ve
müşterileri ziyaret etmek üzere Türkiye’ye geldi. Yoğun gündeminde vakit
ayırarak gazetecilerle sohbet için bir araya gelen Burns, Xerox olarak zor
koşullarda fırsatlara odaklandıklarını ve müşterileriyle daha da yakınlaşarak
bu çalkantılı günleri başarıyla atlatacaklarını söyledi.

Türkiye’yi teknoloji penetrasyonu açısından gelişmiş bir
ülke olarak gördüğünü söyleyen Burns, Türkiye’deki nüfusun eğitimli ve dinamik
bir nüfus olduğuna değindi. 2009’un taktik anlamda kıvraklık gerektiren zor bir
yıl olacağını söyleyen Burns, müşteriye daha çok yakınlaşırken onlara bakan
yüzlerinde bir değişiklik olmayacağını söyledi. Burns, “Xerox olarak temel
stratejimiz kriz olsa da olmasa da hep değer yaratmaktı, dolayısıyla zaten daha
önce yaptığımız şeyi krizde de yapmaya devam edeceğiz, yani müşterilerimize en
iyi değeri sunmak için çalışacağız” dedi.Türkiye’de yatırım söz konusu olabilirXerox’un dünya genelinde 5 adet Ar-Ge merkezine sahip olduğunu
söyleyen Burns, Türkiye’de bir Ar-Ge merkezi açmalarının söz konusu olmadığını
söyledi. Diğer yandan karştuş ve tonerler için bölgesel geri dönüşüm noktaları
açmayı düşündüklerini söyleyen Burns, bu plan gerçekleşirse Türkiye’nin aday
ülkeler arasında bulunduğunu belirtti.Kısa süren fırsatlar zarar verebilirToplantıda Xerox Türkiye Genel Müdürü N. Mehmet Sezer de dün
açıklanan KDV indirimiyle ilgili görüşlerini dile getirdi. Sezer şunları
söyledi: “KDV indiriminin yansımalarını açıklamanın yapıldığı akşamdan itibaren
almaya başladık. Bu sadece Xerox için değil, bütün şirketler için bir talep
artışı yaratacak ve ertelenen bazı satın alma planlarını gündeme getirecektir.
KDV avantajının kurumsal müşterilerde karar değişikliği veya ötelenen
yatırımların öne alınması konusunda çok da fazla değişiklik yaratacağını
düşünmüyorum. Bu daha çok KOBİ’lerde, orta ve daha küçük boyutlu işletmelerde ve
özellikle de son kullanıcı kısımında etkili olacaktır. Diğer yandan bu tip
dönemsel avantajların uzun vadeli etkileri konusunda dikkatli olmak lazım.
Bütün bir yılın ihtiyacını 3 aylık bir zamana sıkıştırmak, yılın diğer
bölümlerinde sıkıntı yaşanmasına neden olabilir."