Genel 18 MART 2011 / 17:11

Webrazzi e-ticaret toplantısından çıkan sonuç: "Kadınlar online alışverişi sevdi!"

Yılın ikinci Webrazzi Gündem toplantısında konuşan Hepsiburada Genel Müdürü Aytuğ İğneli, “Türkiye’de son bir yılda 1,5 milyon kadın ilk online alışverişlerini yaptı. Kadınlar daha çok spor ürünler ile anne, bebek ve çocuk bakım ürünlerine ilgi gösteriyor. E-ticaret kullanıcıları erkek ağırlıklı olmaktan çıktı” dedi.





Türkiye ve dünyada internet alanında yaşanan gelişmeleri inceleyen ve analiz eden Webrazzi, e-ticaret konulu Webrazzi Gündem toplantısında sektörün önde gelenlerini bir araya getirdi. Webrazzi Kurucusu Arda Kutsal’ın konuşmasıyla açılan toplantıda Türkiye e-ticaret pazarının mevcut durumu ve geleceği ve fırsatları tartışmaya açıldı.



Toplantıda Gittigidiyor Genel Müdürü Cenk Angın ve Hepsiburada Genel Müdürü Aytuğ İğneli’nin karşılıklı konuştuğu oturumda e-ticaret sektörüne girişlerin eskisi kadar kolay olmadığı, giriş sermayesinin yükseldiğine değinildi. Aralık ayında 10 milyon ziyaretçi aldıklarını belirten Gittigidiyor Genel Müdürü Cenk Angın “Sektör dinamikleri çok farklı ve hızla değişiyor. Bu dönem fırsat algısı popüler. Kullanıcılara fırsat algısını tükeniyor, kaçıyor mantığıyla verdiğinizde etkisi artıyor.” dedi.



Bunun yanı sıra Hepsiburada Genel Müdürü Aytuğ İğneli “Kadınlar da erkekler kadar online alışverişte varlık göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıl 1,5 milyon kadının ilk online alışverişlerini yaptıklarına tanık olduk. Kadınlar spor ürünlere, anne, bebek ve çocuk bakım ürünlerine ilgi gösteriyor. Buna bağlı olarak e-ticarette tekstil de yükselişte olacak” dedi.



Toplantıda online alışveriş kullanıcıları arasında kadınların oranının arttığına tek vurgu yapan İğneli değildi. Mynet Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli, “İnternette kadın kullanıcılar artıyor. Girişim ve yatırımcıların bunu düşünerek hareket etmeleri gerekir. Örneğin şu an Türkiye’de internet üzerinden mücevher satan bir site çok iyi iş yapabilir. Ben şahsen bu alana yatırım yapmayı tercih ederdim” dedi.



Son iki yılda internet bankacılığını kullananların sayısı arttı





Toplantıda konuşan BKM Genel Müdür Yardımcısı Pelin Kabalak, internet ve e-ticaret üzerine önemli verileri katılımcılarla paylaştı. Kabalak “Türkiye 35 milyon internet kullanıcısıyla Avrupa’da en fazla internet kullanıcısına sahip 5. ülke. Bankacılık işlemleri için interneti kullananların sayısı 2008'de yüzde 17, son araştırmamızda yüzde 33'e çıkmış durumda. İnternet’te en çok yapılan finansal işlem ise yüzde 39 ile bilet alma, ardından yüzde 28 ile alışveriş geliyor” dedi.



Grup satın almanın geleceği mobilde



Şehirfırsatı Direktörü Anıl Süren, Markapon Genel Müdürü Murat Demirhan ve Grupanya Kurucu Ortağı Onur Yıldırım’ın konuşmacı olarak katıldığı oturumda Türkiye’de son bir yılda hızla yükselen grup satın alma siteleri konuşuldu. Grup satın alma sitelerinin kullanıcı sayısının hızla arttığına, sitelerde özellikle hafta sonları yoğunluk olduğuna değinildi. Grup satın almada geleceğin mobilde olduğuna dikkat çekildi.



Tinypay.me Kurucu Ortağı ve CTO’su Melvin Tercan da yaptığı konuşmada, kullanıcının elindeki bir ürünü internet üzerinden 60 saniyede satmasını sağlayan Tinypay.me sitesinin kuruluş ve büyüme öyküsünü katılımcılarla paylaştı. Tercan iyi bir fikirle yola çıkan sitenin nasıl 120 ülkeye faaliyet gösteren bir site haline geldiğini anlattı.



Webrazzi’nin Gündem toplantıları yıl boyunca devam edecek. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiyi www.webrazzi.com adresinde bulabilirsiniz.