Genel 03 ARALIK 2012 / 15:59

Vodafone'den Dünya Engelliler Günü'nde 'engelleri kaldıran' çözümler

3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde, engelliler için yüzde 25 Özel İletişim Vergisi’ni üstlenen Vodafone Türkiye, tanıtımını gerçekleştirdiği engelli dostu telefonu Vodafone 155 ve metni sese dönüştüren Nuance Talks uygulamasıyla da farklı engel gruplarından abonelerinin iletişim ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyor. 



Vodafone Türkiye, Türkiye nüfusunun yüzde 12’sini oluşturan engelli bireylerin iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak ve yaşamlarını kolaylaştıracak yenilikçi iletişim çözümlerini Düşler Akademisi’nin Ataşehir’de bulunan binasında gerçekleşen basın toplantısıyla tanıttı.

Engelli bireylerin ihtiyacına yönelik özellikler barındıran, standart cep telefonlarına oranla daha büyük olan ve üzerinde engellilerin ihtiyaç duyduğu zaman güvenlikleri için kullanabileceği “acil durum” düğmesi bulunan Vodafone 155’i sunan Vodafone, cep telefonu ekranındaki yazıları sesli okuma özelliğine sahip Nuance Talks yazılımını ise, görme engelli aboneleri için hiçbir ücret ödemeden erişilebilir kılıyor.

Bunun yanı sıra engelli abonelerinin ses ve veriyi kapsayan tüm iletişim ihtiyaçlarını özgürce karşılaması amacıyla sektöründe bir “ilk”e imza atarak, kullandıkları aylık sabit ücretli tarifelerdeki yüzde 25 ÖİV’yi engelli aboneleri için üstlendi. Böylelikle Türkiye’de pek çok alanda vergi indiriminden yararlanan, ancak telekomünikasyon sektöründe halen hiçbir vergi ayrıcalığı bulunmayan binlerce engelli vatandaş, yakınlarıyla diledikleri gibi iletişim kurma, sosyal hayata daha çok bağlanma fırsatına kavuştu. Avantajdan yararlanmak isteyen engelli abonelerin, devlet hastanelerinden verilen sağlık kurulu raporu veya Başbakanlık Özürlüler İdaresi Özürlü Kimlik Kartı ile Vodafone Cep Merkezleri’ne başvurmaları yeterli oluyor.

Engelleri ortadan kaldıracak çözümler

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Dünya Engelliler Günü’nde, Türkiye’deki milyonlarca engelli bireyin iletişim alanında karşılaştığı engelleri ortadan kaldırmak üzere çalıştıklarını söyledi. Timuray, şöyle konuştu:
“Vodafone Türkiye olarak, temel faaliyet alanımız gereği, öncü teknolojileri ülkemizin hizmetine sunarak insanları birbirine bağlarken, sosyal ve ekonomik hayata eşit katılım sağlayamayan bireyleri de topluma kazandırmak üzere çalışıyoruz. Türkiye nüfusunun yüzde 12’sini oluşturan ve sosyal yaşamda en temel haklarından diğer bireylerle eşit şekilde faydalanamayan engelli vatandaşlar, bu bağlamda bizim için önemli bir odak noktasını oluşturuyor. 2008 yılında engelli vatandaşlarımızı toplumla bütünleştirmek hedefiyle hayata geçirdiğimiz Düşler Akademisi çatısı altında, yaşamlarında büyük açılımlar yaratacağına inandığımız sanat gibi güçlü bir aracı kullanarak, öncelikle kendi potansiyellerinin farkına varmalarını sağladık. Ardından onları topluma ve ekonomiye kazandırdık. Daha da önemlisi, Düşler Akademisi’nden mezun olan 1.720 gencimiz ve onlarca başarı hikâyesiyle, engelliler için başka bir hayatın mümkün olabileceğini gösterdik. Şimdi ise yaşamlarında büyük farklar yaratacağına inandığımız bir başka aracı, mobil iletişim teknolojilerini ve bu alandaki bilgi birikimimizi bu vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak üzere seferber ediyoruz. Bugüne kadar Düşler Akademisi çatısı altında engelli bireylerin toplumla bütünleşmesine yönelik gerçekleştirdiğimiz sosyal yatırımları, mobil iletişim alanında sunduğumuz ihtiyaç odaklı yenilikçi çözümlerimizle bir adım ileri taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz”

Vodafone 155 iletişimde engelleri kaldırıyor

Standart cihazlara oranla daha büyük tasarlanmış tuşlarıyla hayatı kolaylaştıran Vodafone 155’in güçlü hoparlörleri ise engelli bireylere, gelen aramaları işitme cihazı taksalar dahi rahatlıkla duyma, konuşmalarını herhangi bir sıkıntı yaşamadan gerçekleştirme kolaylığı sağlıyor. Diğer yandan cihazın üzerindeki Acil Durum butonuna tercih ettikleri bir numarayı tanımlayan kullanıcılar, olası bir acil durumda yakınları ya da ilgili kurumlar ile hiçbir engele takılmadan iletişim kurabiliyorlar. Engelliler haricinde yaşlı ve bakıma muhtaç bireyler için de kullanım kolaylığı sunan Vodafone 155, acil durum butonuna basılması halinde yüksek sesle çalarak, engelli ya da yaşlı bireylerin yakınındaki diğer insanları da uyarıyor.