Genel 04 EYLÜL 2009 / 13:06

Vestel, 15. kez Berlin IFA Fuarı’nda

Vestel; LED TV, Widget TV, iPod/iPhone LCD TV, 3D LCD TV, “Fashion TV by Vestel”, Ekolojik LCD TV gibi yeni ürünlerini ilk kez IFA 2009 Fuarı’nda sergiliyor. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Vekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, Vestel’in bu yıl 2,2 milyar dolar ihracat hedeflediğini belirtti.

Vestel; LED TV, Widget TV, iPod/iPhone LCD TV, 3D LCD TV, “Fashion TV by Vestel”, Ekolojik LCD TV gibi yeni ürünlerini ilk kez IFA 2009 Fuarı’nda sergiliyor. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Vekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, Vestel’in bu yıl 2,2 milyar dolar ihracat hedeflediğini belirtti.


Vestel, 4–9 Eylül tarihleri arasında Berlin’de düzenlenen dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA’ya bu yıl 15. kez katılıyor. Vestel, beyaz eşya ve elektronik olmak üzere iki ayrı standla temsil edildiği IFA’da, Fashion TV’ye özel olarak tasarlanan cam çerçeveli, kadife kaplı ve kristal taşlarla süslü LCD TV’den, iPod ve iPhone’a uyumlu LCD’ye, yüzde 60 enerji tasarrufu sağlayan LED TV’den internete kolay erişim sağlayan Widget TV’ye 500 ürünü sergiliyor. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Vekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, “2009 yılında Avrupa LCD TV pazar payımızı yüzde 11’den yüzde 14’e çıkardık. LCD satış adedimizi, bu yılın Ocak – Temmuz ayları arasında bir önceki yıla göre yüzde 61 artırdık. Bu yıl 2,2 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.

“Hedef, dünya liginde ilk 3’e girmek”

Vestel’in beyaz eşyadaki pazar payının yüzde 2’ye ulaştığını ve Avrupa’da ilk 10, dünya pazarında ise ilk 25’in içinde yer aldığını ifade eden Erdoğan, “2008’de 1,1 milyar Euro’luk elektronik, 442 bin Euro’luk da beyaz eşya ihracatı gerçekleştirdik. 2009’da 2,2 milyar Dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.

Turan Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü ‘’Teknoloji ürünlerine odağımızı ve yatırımlarımızı artırarak devam ettirmeyi, böylelikle de dünya liderler ligindeki sıralamada ilk 3’e girmeyi hedefliyoruz. Bu amaçla LED TV, Widget TV, USB’ye kaydetme özelliği olan LCD TV, iPod terminalli TV, IP tabanlı ve HD set üstü kutular, Hotel TV, reklam amaçlı kullanılan dijital ekranlar gibi gelişen sektörlere yönelik yeni ürün gamları oluşturuyoruz.”

Son birkaç yıl içinde yatırım yapılan Finlux, Luxor ve Vestfrost’un “markalı satışlarla büyüme stratejisinin” önemli bir hedefi olduğunu hatırlatan Turan Erdoğan, “Bu markaların yanı sıra geçen yıl birçok ülkede lisans haklarını satın aldığımız Telefunken ile satışlarımızda önemli artış gerçekleşti. LCD TV ve dijital ürünlerin büyümekte olan tüm pazarlarda göreceği ilgi dikkate alındığında, Avrupa dışı bölgelerde, özellikle Ortadoğu, Güney Amerika, Avustralya ve Kuzey Afrika’daki satışların Vestel’in büyüme hedefine ciddi katkı sağlamasını bekliyoruz” dedi.

Erdoğan, sözlerini şöyle tamamladı: “Beyaz eşyada katma değeri yüksek ürünlere yoğunlaşıyor, küçük buzdolaplarının ihracatından daha yüksek katma değere sahip büyük hacimli dolaplara geçiş yapıyoruz. Bu strateji hem üretim tesislerinin verimliliklerini artırıyor, hem de kârlılığa pozitif etki yapıyor. Beyaz eşya sektöründe global hedefimiz, 10 yıl içinde dünyanın ilk 5’i arasına girmek.