Genel 10 HAZİRAN 2009 / 16:29

Türkiye’de yeni kuşak daha fazla hareket istiyor

Motorola, MOTO4You etkinliğinde Türkiye'deki gençler üzerinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını paylaştı.

Motorola, MOTO4You etkinliğinde Türkiye'deki gençler üzerinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını paylaştı.


Motorola, Türkiye'de 16-27 yaş gençler üzerinde yaptığı araştırmanın sonuçlarını İstanbul'da gerçekleştirdiği MOTO4You etkinliğinde açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre Türk gençleri video içeriğine ne şekilde erişim sağlayacakları konusunda daha fazla yönetime ve kontrole sahip olmak istiyor. Bu da ebeveynlerin genişbant teknoloji hizmetleri satın almaya yönelik kararlarını etkiliyor. Mayıs 2009'da Türkiye'de yeni çağ kuşağına mensup 500'den fazla kişiyle İnternet ortamında yapılan araştırma sonuçlarına göre genişbant hizmetleri satın almada ebeveynlerini etkileyen gençlerin oranı yüzde 70. Bilgisayar donanımı almak konusunda etkileyenlerin oranı ise yüzde 75.


Araştırmada ortaya çıkan bir diğer sonuç da medya mobilite talebinin arttığı yönünde. Yeni çağ kuşağı, medyayı ve son haberleri hareket halindeyken de izleyebilmek istiyor ve filmleri geleneksel televizyonlardan farklı cihazlarda izlemeye yatkınlık gösteriyorlar. Gençler, aynı zamanda mevcut genişbant İnternet bağlantısından daha fazlasını talep ediyor. Katılanların yüzde 40'ı internet bağlantısı kesildiği zaman kendilerini tamamen boşlukta kalmış gibi hissediyor.


Motorola Avrupa Hizmetler Satış Direktörü Alper Türken, araştırma hakkında şunları kaydetti: "yeni çağ kuşağının yaşam tarzlarında teknolojinin muazzam bir etkisi var. Türkiye'deki gençler de daha fazla mobilite ve zenginleştirilmiş medya içeriği istiyor. Servis sağlayıcı müşterilerimizin gerek günümüzde gerekse gelecekte kişisel medya deneyimlerini tüketiciye daha çabuk ulaştırmalarını sağlayacak çözümlerin önemi Milenyum Kuşağı Araştırması'nın sonuçlarıyla bir kez daha vurgulanmış oldu."Araştırmaya dair sunumun ardından MOTO4You etkinliği, Motorola yetkililerinin WiMAX, Uzun Vadeli Evrim (LTE) ve dijital video çözümleri gibi kişisel medya deneyimlerinin tüketiciye daha çabuk ulaştırılmasını sağlayacak en yeni çözüm ve servislerini tanıtmasıyla sona erdi.


Araştırmadan çıkan çarpıcı sonuçlardan bazıları şöyle:


• Araştırmaya katılanların üçte ikisinden fazlası TV programları ve filmlerden oluşan arşive evlerinden erişmek istiyor.• Katılımcıların yüzde 71'i evlerinde değilken de TV programları ve filmlerden oluşan arşivlerine her zaman her yerde ulaşmak istiyor.• Yüzde 64'ü seyahat ederken kendi seçtikleri filmleri seyretmenin hoş olacağını düşünüyor.• Yüzde 67'si evlerindeyken, televizyonun bulunmadığı odalarda film seyredebilmek istiyor.• Araştırmaya katılanların yarısına yakını, internetten 30 dakikalık bir TV programını indirip kaydetme işleminin beş dakikadan az sürmesini istiyor.