Genel 13 MART 2012 / 12:46

Turkcell 'laftan anlayan sistemi' hayata geçirdi

Speechouse, Turkcell Global Bilgi için hayata geçirdiği yeni ses teknolojisi ile Turkcell Müşteri Hizmetlerini arayan abonelerin işlemleri daha hızlı ve sorunsuz şekilde halletmelerini sağlıyor. 



‘Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’ adı verilen sistem, ihtiyaç duyulan işlem adımına ortalama 20 saniye içinde ulaşmayı sağladığı gibi, müşterilerin taleplerini sadece konuşarak iletebiliyor. Sistemin temelinde, söylenenleri anlayan bir yapay zeka uygulaması bulunuyor. Bu yapay zeka, müşterilerin yapmak istedikleri işlemi algılamasının ardından onu işlem alanına yönlendiriyor ve çok kısa bir süre içinde işlemi tamamlıyor. Bu sayede müşteriler uzun ve karmaşık menüler arasında kaybolmaktan kurtuluyor .

Konuya değinen Speechouse CEO’su Tarkan Ersubaşı, çağrıların kısa sürede doğru noktaya yönlendirilmesinin müşteri memnuniyetini arttıran bir etken olduğunu belirtirken, geleneksel sistemlerdeki menü tabanlı yapı nedeniyle sisteme dahil edilemeyen pek çok self servis işlem seçeneği de bu yeni sistem saytesinde kullanılabildiğini söyledi.

Tüm ön ödemeli Turkcell abonelerinin yeni sistemi kullanarak işlemlerini kolaylıkla yapabildiklerini söyleyen Turkcell Global Bilgi Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fahri Arkan, gelişmiş bir yapay zeka uygulaması olan yeni sistem sayesinde müşteri hizmetlerini arayan abonelerin bir sesli yanıt sistemi menüsü ile karşılaşmadan, yapmak istedikleri işlemi doğal konuşmalarıyla dile getirerek istedikleri hizmete doğrudan ulaşabildiklerini ifade etti.