Genel 06 AĞUSTOS 2009 / 13:05

Turkcell'de gelir arttı kar azaldı

Ekonomik daralmadan nasibini alan Turkcell, 2009'un ikinci çeyreğini kardan zararla kapattı.

Ekonomik daralmadan nasibini alan Turkcell, 2009'un ikinci çeyreğini kardan zararla kapattı.


Turkcell, 2009 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Buna göre 2009’un ikinci çeyreğinde mobil pazarda 802 bin abonelik daralma yaşanırken, Turkcell 43 bin abone kaybetti. Aynı çeyrekte faturalı abone bazını 840 bin kişi artırmayı başaran Turkcell, toplam aboneler içinde faturalı abone payını 2008’in 2. çeyreğindeki seviyesi olan yüzde 19’dan yüzde 24’e çıkardı.  Abone Başı Aylık Ortalama Gelir (ARPU), son zamanlarda gündemde olan her yöne doğru limitsiz tarifelere ve mobil sonlandırma ücretlerindeki düşüşe rağmen bir önceki çeyreğe göre yüzde 9 artışla 18,6 TL olarak gerçekleşti. Abone Başı Aylık Kullanım Dakikası (MoU) da bir önceki yıla göre yüzde 38’lik artışla 127,9 dakika olarak gerçekleşti.  Turkcell Grubu, gelirlerini TL bazında geçen yıla göre yüzde 1,1 oranında artırarak 2.204 milyon TL’ye çıkarmayı başardı. Turkcell Grup’un 2009 2. çeyrekteki AVFÖK (Amortisman-Vergi-Faiz Öncesi Kar) ve net kar rakamları; life:) Ukrayna ve Inteltek operasyonlarının genel ekonomi ve içinde bulundukları faaliyet ortamından olumsuz etkilenmeleri ve devam eden davalar için ayrılan yasal karşılıklar nedeniyle geçen yılın aynı dönemine göre azaldı. AVFÖK yüzde 10.9’luk düşüşle 709 milyon TL olarak gerçekleşirken, net kar 2008’in 2. çeyreğine göre yüzde 26.2 düşüşle 389 milyon TL oldu. Turkcell Grup’un dolar bazında gelirleri ise belirtilen faktörlere ek olarak TL’nin ABD Doları karşısında yıllık yüzde 27’ye ulaşan değer kaybının da etkisiyle, yüzde 20,3 gerileyerek 1.398 milyon ABD Doları oldu. AVFÖK yüzde 30 düşüşle 449 milyon ABD Doları, net karı ise yüzde 42,4’lük azalmayla 246 milyon ABD Doları olarak gerçekleşti. Turkcell’in 2009 yılı birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv, Türkiye’deki zor ekonomi ve pazar şartlarına karşın Turkcell’in teknoloji ve pazar liderliğini güçlü yönetim ile birleştirerek sağlam operasyonel sonuçlar elde edildiğini ifade etti. Turkcell’in süregelen başarısına katkıları nedeniyle müşterilere, çalışanlara, iş ortaklarına ve hissedarlara teşekkür eden Ciliv, “2009 yılının ikinci çeyreğinde, doyuma ulaşmış iş alanlarımızdaki güçlü pozisyonumuzu korurken; gelişmekte olan iş alanlarımızı genişletmeye ve bu alanlara yatırım yapmaya devam ettik. 3G ile başlayan bu yeni dönemde, gelişmiş şebeke ağımız, cazip mobil geniş bant ve yaratıcı mobil hizmetlerimizle Turkcell’i farklılaştırmak için oldukça iyi bir şekilde konumlandık” dedi.