Genel 10 MART 2010 / 13:24

Türk Telekom'dan hızlı müdahale

Türk Telekom'un 5 ilde hayata geçirdiği "haTTa Çözüm" projesi, arıza müdahalelerinin süresi yüzde 30 azalttı.

Türk Telekom'un 5 ilde hayata geçirdiği "haTTa Çözüm" projesi, arıza müdahalelerinin süresi yüzde 30 azalttı.


Türk Telekom, arıza, tesis ve nakil taleplerini karşılamada müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlayan "haTTa Çözüm" projesini Ocak ayında beş ilde uygulamaya koydu. "haTTa Çözüm", Ağustos ayında tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak.

Projeyle, bugüne kadar müşterilerden gelen telefon hatlarına ilişkin arıza, tesis ve nakil taleplerini saha görevlilerine yazılı olarak ileten sistem, artık bu talepleri görevlilere elektronik ortamda iletecek şekilde, teknoloji destekli olarak yeniden yapılandırılıyor. Türk Telekom Erişim Direktörü Bülent Hasenekoğlu, proje öncesinde bir telefon arızasının ortalama 6 saatte giderilebildiğini ifade ederken, projenin devreye girmesi ile bu sürenin uygulamanın başladığı illerde yaklaşık 4 saate indiğini söyledi. Buna göre proje tüm Türkiye'de uygulanmaya başlandığında, 158 bin saat zaman tasarrufu sağlanacak.

Yeni uygulamada, "Saha İş Gücü ve Filo Takip Yönetim Sistemleri"nin hayata geçirilmesiyle, saha ekipleri iş emirlerini internete bağlanma özelliği bulunan "akıllı telefon" olarak da nitelendirilen PDA telefonlar üzerinden alıp en kısa zamanda işlemin yapılacağı adrese ulaşıyorlar. İş kapatma işlemini de yine bu telefonlar ile yapılıyor. Böylece, gün içinde müşteriden gelen talepler ertesi güne sarkmadan yerine getiriliyor, gelen arıza bildirimleri ile yeni hat açma ya da hattın nakil işlemi saatler içinde çözülebiliyor.