Genel 12 OCAK 2010 / 10:05

Tüketici "gerçek" çevre dostu ürün istiyor

Greenpeace'in geleneksel çevreci elektronik rehberinin 14. Baskısı yayınlandı. Rehberde Apple, Sony Ericsson ve Apple üst sıralara yükselirken, Samsung, Dell, Lenovo ve LG Electronics toksik madde kullanımına devam ettikleri için düşüş yaşadı.

Greenpeace'in geleneksel çevreci elektronik rehberinin 14. Baskısı yayınlandı. Rehberde Apple, Sony Ericsson ve Apple üst sıralara yükselirken, Samsung, Dell, Lenovo ve LG Electronics toksik madde kullanımına devam ettikleri için düşüş yaşadı.


7-10 Ocak 2010 tarihleri arasında Las Vegas'ta düzenlenen, Tüketici Elektroniği Fuarı (CES 2010) sırasında, çevresel sorumluluk konusunda yanıltıcı bilgi yayan firmalara karşı ve PVC, vinil gibi plastik ve bromlu alev geciktirici (BFR) gibi çevreye ve insana gerçekten zararlı kimyasallar içermeyen ürün grupları konusunda tüketicileri aydınlatmak için bir blog oluşturuldu. (www.greenpeace.org/ces)

Greenpeace Uluslararası Toksik Kampanyacısı Iza Kruszewska, "2010'da PVC, BRF gibi zararlı maddelerden arınmış TV ve bilgisayar ürünleri pazarında belirgin bir gelişme görmeliyiz. Bu hedefi gerçekleştiremeyen şirketler çevreci itibarlarıyla kumar oynamış olacak. Sektördeki olumlu gelişmelerden bazıları Cisco gibi PC ve TV sektöründe yer almayan şirketlerin de zararlı madde kullanımını azaltacakalarını taahhüt etmesi oldu" dedi.

Apple, Sony Ericsson, Nokia ve onları izleyen HP, toksik madde kullanmadan üretim yaptıkları için liderliği ellerinde bulunduruyor. HP fuarda, Compaq8000f Elite masaüstü bilgisayarının tamamen PVC ve BRF'siz ilk ürün olduğunu duyurdu. Rehberde, Samsung, Dell, Lenovo ve LG Electronics, ürünlerinde toksik maddeler kullanmayı yavaş yavaş azaltma sözünde durmadıkları için ceza puanı aldı.

CES 2010 Fuarı ziyaretçilerin daha fazla çevreci ve daha az toksik madde içeren ürünler görmesi beklenen bir etkinlik olarak görülürken, pek çok şirketin bu politikaları 2011 ve daha ileriye ötelediği bir şova dönüştü. Şüphesiz fuarda bu geri adım hakkında şirketler blogger ve gazetecilere bir açıklama yapmadılar.

İlk çevreci elektronik rehberi yayınladığından beri elektronik şirketler, websayfalarına gittikçe daha fazla "çevresel bilgi" koyuyor. Bazı bilgiler yalnızca "çevre dostuymuş" gibi gözüken yanıltıcı yanlış bilgilerken, bilinçli tüketiciler aradaki farkı rahatlıkla anlayabiliyor.