Genel 26 EKİM 2008 / 13:31

Tüketici bilgisayarı unuttu, mobil cihazlara tutuldu

IBM’in üç ülkede 600 tüketici ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre tamamen mobil bir gelecek bizi bekliyor.

IBM’in üç ülkede 600 tüketici ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre tamamen mobil bir gelecek bizi bekliyor.


Bilgisayarın bize sunduğu birçok web uygulamasının artık cep telefonlarına da taşınması ile son yıllarda mobil internet kullanımına hızlı bir geçiş yaşanıyor. Konu ile ilgili olarak IBM’in yaptığı son araştırma, tüketicilerin yüzde 50’den fazlasının internet kullanımında mobil cihazları bilgisayardan daha çok tercih ettiğini ortaya koydu. ABD, Çin ve İngiltere’de toplam 600 tüketici ile yapılan araştırmada, iletişim, seyahat, navigasyon uygulamalarının, haber ve bilgi servislerinin mobil internet üzerinden kullanımının önemli ölçüde artacağı sonucuna ulaşıldı.


Şu an dünya nüfusunun yarısı cep telefonu kullanıyor. Ortalamanın 2013’de yüzde 80’e çıkacağı tahmin ediliyor. Bu ise 5,8 milyar cep telefonu kullanıcısı anlamına geliyor. Katılımcıların yüzde 39’u mobil cihazlardaki internet kullanımlarını 2011’e kadar en az yüzde 40 artırmayı düşünüyor. Yüzde 71’i ise harita servisleri, anında mesaj, sosyal ağlar, e-posta gibi iletişim servislerini mobil cihazlarda çok daha sık kullanmayı planlıyor. Banka işlemleri, ticari işlemler ve alışveriş servislerinde bilgisayar kullanımı daha çok tercih ediliyor.


Araştırma, marka bağımlılığı konusunda da ilginç sonuçlar ortaya koydu. Tüketiciler, e-posta, anında mesaj gibi servislerde kullandıkları markaya sadık kalıp eğlence servislerinde hep farklı markalar denemek istiyor. Katılımcıların yüzde 50’den fazlası elektronik posta, banka işlemleri ve anlık mesaj uygulamasında hep aynı bilgisayar ve mobil cihazı kullanmak istediğini söylüyor. Geniş ekran, yüksek çözünürlük, dahili hafıza, hızlı veri transferi; tüketicilerin bir cihazda en çok aradığı ve önem verdiği özelliklerin başında geliyor.