Genel 01 ARALIK 2008 / 10:49

TIME 2008 başladı

Telekom, İnternet, Medya ve Eğlence alanlarından oluşan TIME endüstrisini bir araya getiren, Türkiye’nin bu alanda yapılan ilk ve tek etkinliği olan TIME 2008 başladı.

Telekom, İnternet, Medya ve Eğlence alanlarından oluşan TIME endüstrisini bir araya getiren, Türkiye’nin bu alanda yapılan ilk ve tek etkinliği olan TIME 2008 başladı.



Bu yıl, İnterpromedya tarafından beşincisi gerçekleştirilen TIME 2008,  İstanbul’da başladı. İnterpromedya Genel Müdürü Güldane Taşdemir’in açılış konuşması başlayan etkinliğin “Türkiye’de Yeni Nesil Telekom Hizmetleri” başlıklı ilk oturumunda Avea Regülasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık, telekom hizmetlerinin geldiği nokta, beklentiler ve eğilimler hakkında bilgi verdi. Yeni nesil teknolojilerde artan veri trafiği nedeni ile bant genişliğinin önem kazandığını ve video paylaşımı, mobil internet, video konferans, mobil borsa gibi işlemlerin tek ağda toplandığına dikkat çeken Anık, bunun mobil yakınsama olduğunu belirtti. 3G’nin gelmesi ile birlikte HSPA ile 14.4 megabit hıza ulaşılacağını dile getiren anık, Türkiye’de farklı kurgulanan 3G ihalesi ile ortaya konan Ar-Ge yükümlülüklerinin de önem taşıdığını ve sektöre hareket kazandıracağını belirtti. Operatörlerin 1. yıl 200 Ar-Ge mühendisi olmak üzere artan rakamlarda mühendis ve teknik destek elemanı çalıştıracağını kaydeden Anık, kamusal düzenlemeler tarafında da beklentilerini dile getirdi. Vergiler açısından operatörler olarak beklentileri olduğunu belirten Anık, mobil hizmetler üzerindeki ÖİV oranının yüzde 5 seviyelerine gelmesi ve ilk abonelik vergilerinin kaldırılmasının hizmetlerin yaygınlaşması açısından önem taşıdığını vurguladı.


 


Çalışmalara hızla devam


TIME 2008 etkinliğinin ikinci oturumu Telekomünikasyon Kurulu 2. Başkanı Galip Zerey’in konuşmacısı olduğu “Dijital Dünyanın Sunduğu Yeni Fırsatlar” başlıklı oturum oldu. Telekomünikasyon alanındaki son düzenlemelere ve yeni dönem faaliyetlerini aktaran Zerey, 2007 yılında sabit ve mobil olmak üzerer 1.88 milyar dolar telekomünikasyon yatırımı yapıldığını belirtti. Uzak mesafe telefonlarda gelirlere göre pazar paylarına bakıldığında 2006 yılında UMTH’ların yüzde 17 olan paylarının yeterli olmasa da yüzde 20’ye ulaştığını ifade eden Zerey, “İşletmeci bazında 2007 yılı için  pazar paylarına bakıldığında TTnet, diğer ve kablo TV olarak diğer kısımda yüzde 2.9’luk bir pay vardı şimdi ise 4.9’a ulaştı. Hedefimiz ise bunu yüzde 20’ye çıkarmak” dedi. Numara taşınabilirliği konusuna da değinen Zerey, bu konuda 340 bin başvuru aldıklarını ve 260 binini sonuçlandırdıklarını ifade etti. AB’de numara taşınabilirliği ortalamasının yüzde 8.3 olduğunu dile getiren Zerey,  Türkiye’de ise bu konuda daha hızlı bir gelişim olduğunu söyledi. Telekomünikasyın kurumu olarak 3G ihalesinden sonraki çalışmalarının Wi-MAX olacağını ifade eden Zerey, “Planlanan ihale tarihimiz 2009’un ikinci çeyreği. Ayrıca 3N ihalesinde olduğu gibi Türkiye’ye has bir hazırlanmış Ar-Ge ile ilgili düzenlemeleri de içeren bir şartname ile sunulacak” diye konuştu.


 


“TIME endüstrisinin gündemi”


 


Bu yıl beşincisi yapılan etkinlik, medya ve eğlence dünyasını, yeni iş alanlarına yatırım yapmak isteyen üst düzey yöneticileri, reklam ve pazarlama yöneticilerini, iş geliştirme ve operasyon yöneticilerini, bilgi teknolojileri, telekom ve internet dünyasının çalışanlarını, her türlü içerik üretenleri, girişimcileri ve danışmanları bir araya getirecek.Sayısal içeriğin üretilmesi, saklanması, sınıflandırılması, dağıtılması, paylaşılması ve sayısal sosyal toplum oluşmasına katkıda bulunan TIME endüstrisinin geleceği, bu etkinlikte masaya yatırılacak. TIME 2008’de, değişmeye devam eden yaşam biçimlerinin TIME endüstrisiyle kesişimi ve yaşanan sayısal içerik devriminin bize neler sunduğu, TIME 2008’in dikkat çeken konu başlıkları olacak.


 

TIME 2008 kapsamında işlenecek 20’yi aşkın konu arasında; Büyüyen dev, içerik: Depolama, erişim ve paylaşım sorunları, Dijital içerik, nereye kadar ücretsiz, nereye kadar ücretli?, Sosyal ağlarda oluşan içeriğin değeri ve pazarlaması, Ücretsiz içeriğin maliyetini nereden karşılayacağız?, Web aleminin uçuk iş fikirleri, Dijital haklar yönetimi, dijital içeriği düzenlemeye yeterli mi?, Büyüyen video içerik için genişbant gereksinimi, Mobil içerik: Üret, paylaş, kazan, Mobil TV için umut var mı?, IPTV, niş içerik üreticilerini bekliyor, İçeriğini kendin üret, kendin tüket!, Bloglar, ‘iş’ yapar mı?, 2009’da TIME endüstrisinin beklediği regülasyonlar, Mobil şebekelere GPS yönü verme, Yeni medyanın giderek artan iletişim ihtiyacını ortaya çıkartma, Online reklamın önündeki engeller, Enterprise 2.0: Web 2.0'ın kurumsal tarafı, Cloud computing, 4G yarışı: her yer kablosuz olacak, MVNO’da nereden para kazanacağız? ve Kimlik algılamalı şebekeler gibi konular ele alınacak. Etkinlik ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.interproforum.com adresinden ulaşabilirsiniz.