Genel 19 NİSAN 2010 / 14:34

Televizyonlar hareketlendi, reklamlar yüzde 22 arttı

MTM Medya Takip Merkezi, 2010'un ilk çeyreğinde televizyon reklamlarını mercek altına aldı.

MTM Medya Takip Merkezi, 2010'un ilk çeyreğinde televizyon reklamlarını mercek altına aldı.


12 TV kanalında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla reklam spotlarında yüzde 22 artış yaşandı. Peki, ekranlara en çok hangi markalar reklam verdi?

Ekonomik krizin etkileri azalmaya başlarken, markalar reklam yatırımlarına da yeniden ağırlık verdi. Medya Takip Merkezi'nin raporuna göre, geçtiğimiz yılın ilk çeyreğine oranla televizyona verilen reklamlarda yüzde 22'lik bir artış gerçekleşti. Araştırma raporundaki rakamlar ortaya iyimser bir tablo çıkarırken, raporda dikkat çeken bir diğer detay ise telekomünikasyon sektöründeki büyük rekabet oldu.

En fazla reklam Vodafone'dan

MTM'nin 12 TV kanalını kapsayan reklam ölçüm raporuna göre, yılın ilk çeyreğinde televizyonda reklam spotlarıyla en sık boy gösteren marka, Vodafone oldu. Spot sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 173 gibi önemli bir artış gösteren markanın özellikle, Şafak Sezer ve Orhan Gencebay'lı reklam filmleri ekranlarda sıkça yer buldu. Üç aylık süreçte Vodafone toplam 15 bin 285 reklam spotuyla tüketiciye seslenirken, ekranlarda yer bulduğu süre ise 101 saat oldu. Spot adedine göre Türkiye'nin en çok reklamveren birinci markası olan Vodafone, toplam reklam süresinde ise ikinci sıraya yerleşti.

Turkcell toplam reklam süresinde Vodafone'u geçti

Yılın ilk çeyreğinde TV mecrasına, spot adedine göre en çok reklam veren ikinci marka olan Turkcell, spot süresi toplamında ise Vodafone'u açık arayla geride bırakarak ilk sıraya yerleşti. Üç aylık süreçte 149 saate yakın reklam veren Turkcell, özellikle "Tosun&Yabancı Damat" reklam serisiyle büyük beğeni topladı.

Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre; reklam yatırımında en fazla artış olan bir diğer marka Erpen oldu. Önceki yıla göre spot adedinde otuz kata yakın artış tespit edilen Erpen, 10 bin 775 reklamını tüketicilere sundu. Erpen, hijyen ve sağlığa dair reklam temalarıyla dikkat çekti.

Kimi markalar reklam yatırımlarını azaltırken, kimileri artırdı

MTM'nin yaptığı aynı reklam ölçüm sonuçlarına göre; geçtiğimiz yılın ilk üç ayında televizyona hiç reklam vermeyen bazı firma/markalar, bu yılın aynı döneminde ise dikkat çekici bir atağa geçtiler. İşte bu markalar arasında en çok dikkat çekenlerden bazıları ciceksepeti.com, 11880, İpek Mobilya, İş Bankası, Luxell, Kütahya Porselen, Ucra Group, Bridgestone oldu.

Geçtiğimiz yılın ilk çeyreğinde ekranlarda sıkça boy gösteren bazı markalar ise bu yılın aynı döneminde sessiz kalmayı tercih ettiler. İşte bu markalar arasında bazıları da şöyle: Şahin Sucukları, 1045, Exper, Cetmen Mağazaları, Hiremco, Vecta, Flexi Card, Biri Adsl, İpragaz, Tamek.

İlk çeyrekte atağa geçen sektörler

2010'un ilk çeyreğinde reklam yatırımlarını en çok artıran sektör, inşaat sektörü oldu. Ekonomik kriz nedeniyle zorlu bir süreci geride bırakan sektör, reklam yatırımlarını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yaklaşık dört kat artırdı.

Reklam yatırımlarıyla dikkat çeken bir diğer sektör ise telekomünikasyon sektörüydü. "Bilinmeyen numaralar" hizmeti sunan markalar arasında başlayan büyük rekabet, pazarın hareketlenmesinin önemli nedenleri arasındaydı. Sektörün TV mecrasına yaptığı reklam yatırımları, geçtiğimiz yıla göre yüzde 75 gibi büyük bir artış sağladı.

2009 yılı ilk çeyrek sonuçlarına göre, bu yıl reklama yaptığı yatırımı en çok azaltan sektörler ise sırasıyla ısıtma/soğutma, bilgi teknolojileri ve taşımacılık/ulaşım sektörleri oldu.