Genel 28 MART 2013 / 15:14

Televizyon kullanıcılarının ilk tercihi büyük ekranlar

Samsung tarafından TV kullanıcılarının alışkanlıklarına yönelik gerçekleştirilen araştırma, tüketici trendlerinin büyük ekranlı ve çarpıcı tasarıma sahip ürünlerin tercih edildiğini gösteriyor. Araştırma, TV kullanıcılarının ilk 5 kriterini sırasıyla ekran boyutu, görüntü kalitesi, fiyat, TV tipi ve tasarım olarak sıralıyor. 



Araştırmaya göre 2010 yılında, ekran boyutu kullanıcıların televizyon seçimi kriterlerinde 6. sırada yer alırken; 2012 yılında ilk sıraya yerleşti. Tasarım ise, 2010-2012 yılı karşılaştırmasında, kullanıcı kriterlerinde 11. sıradan 5. sıraya yükseldi. 2012 yılı TV kullanıcı trendlerine bakıldığında ilk 5 kriter; ekran boyutu, görüntü kalitesi, fiyat, TV tipi ve tasarım olarak sıralanıyor.

Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Direktörü Lemi Paksoy değişen kullanıcı trendleri ile ilgili şu yorumu yaptı:
“Türkiye’nin Smart TV lideri Samsung olarak, TV ve ev eğlence sistemleri pazarını şekillendiren ürünler sunuyoruz. Başarımızın ve liderliğimizin arkasında yalnızca en iyi teknolojiyi üretmemiz değil; aynı zamanda tüketici beklenti ve alışkanlıklarını çok iyi anlıyor olmamız yatıyor. Son dönemde TV kullanıcılarının büyük ekranlı ve ince tasarımlı ürünlere yöneldiğini gözlemliyoruz.”

Büyük ekranlı televizyon pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Paksoy sözlerini şöyle sürdürdü:
“GFK verilerine göre 2012 yılında, 46 inç ve üzeri TV satış adetleri, bir önceki yıla kıyasla %94 artış gösterdi. Cirosal açıdan aynı kategoriye ait TV’ler, 2012 son çeyreği itibariyle toplam TV satışının %26’sına sahip. Bu veriler gösteriyor ki; kullanıcılar, TV’yi adeta evin eğlence merkezine dönüştürerek; çok daha gerçekçi ve sosyal bir TV deneyimine sahip oluyorlar. Bu durum da büyük ekranlı ve şık tasarımlı cihazlara yönelimi pekiştiriyor.”
ETİKETLER : samsung televizyon