Genel 27 EKİM 2010 / 13:46

Televizyon aşığı Anadolu'ya yeni bir televizyon markası geliyor

Dünyanın en büyük televizyon üreticilerinden Hisense, Anadolu Grubu güvencesiyle Türkiye'de.

Dünyanın en büyük televizyon üreticilerinden Hisense, Anadolu Grubu güvencesiyle Türkiye'de.


Elektronik sektöründeki deneyimlerini yeni kurulan iştiraklerinden Antek Teknoloji Ürünleri Paz. ve Tic. A.Ş ile devam ettirecek olan Anadolu Grubu, dünyanın en büyük televizyon üreticilerinden biri olan 'Hisense' televizyon markasını Türkiye pazarına getirdi.

Anadolu Grubu iştiraklerinden Antek Teknoloji'nin elektronik sektöründeki kısa-orta ve uzun vadeli yatırımlarını paylaşmak ve Türk piyasasına Anadolu Grubu güvencesiyle yeni sunulan Hisense markasının tanıtımını gerçekleştirmek amacıyla gerçekleştirilen basın toplantısında, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu Otomotiv ve Elektronik Grup Başkanı Kamil Eser, Antek Teknoloji Genel Müdürü Serdar Güray, Hisense Grup Başkan Yardımcısı Dr. Lan Lin ve Hisense Avrupa Genel Müdürü Ms. Catherine Fang hazır bulundu.

2010 ısınma yılı, 2011'de hedef yüzde 4 pazar payı

Toplantının başında söz alan Sn. Serdar Güray, konuşmasına Türkiye televizyon pazarıyla ilgili genel bilgi vererek başladı. 2009 yılında 1 milyon 100 bin adet olan düz ekran tv pazarının bu sene Ağustos sonu itibariyle 925 bine ulaştığını belirten Güray, bu adedin geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 36'lık bir artış ifade ettiğini belirtti. Bu artış trendinin yılın son 4 ayında da süreceğini belirten Güray, 2010 yılının 1 milyon 500 bin adet düzeyinde kapanacağını öngördüklerini ifade etti. Güray, Hisense markasıyla girdikleri düz ekran tv pazarında bu yılı ısınma yılı olarak gördüklerini, 2011 için hedeflerinin yüzde 4'lük pazar payı olduğunu belirtti.

2009 yılı cirosu 8,2 milyar dolar

Güray'ın ardından söz alan, Dr. Lin ise, konuşmasında 41 yıllık geçmişi olan Hisense'in global stratejisinden bahsederken, Çin'de yüzde 15'lik pazar payıyla düz panel televizyonda bir numara olduklarını, aynı zamanda global düz panel televizyon pazarında da yüzde 5'lik Pazar payıyla ilk 10 arasında yer aldıklarını belirtti.

2009 yılı toplam cirosu 8.2 milyar dolar olan Hisense'in, Avustralya, Avrupa, İsrail ve Amerika'dan sonra Anadolu Grubu ile birlikte Türkiye'de de başarılı olmayı hedeflediklerini ifade eden Dr. Lin, bu hedefle Anadolu Grubu'nun da tecrübesi ile, uzun vadeli bir işbirliğine adım atmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Hedef uzun süreli işbirlikleri kurmak

Son olarak söz alan Tuncay Özilhan ise, Anadolu Grubu olarak farklı sektörlerde faaliyet gösterdiklerini, yakın geçmişte başladıkları dayanıklı tüketim ve ev elektroniği sektöründeki varlığını devam ettirme arzusu içinde olduklarını ve bu düşünceyle, edindikleri bilgi ve tecrübeyi aktarmak üzere, grubun yeni şirketi olan Antek Teknoloji'yi kurduklarını ifade etti. Özilhan, her grup şirketinde olduğu gibi Antek Teknoloji'nin de uzun süreli iş birlikleri hedeflediğini, ortak stratejide buluştukları Hisense International ile de bu sebeple işbirliğine gittiklerini belirtti.