Genel 27 OCAK 2009 / 11:34

Teknosa krize aldırmıyor, büyümeye devam ediyor

Bugün Swiss Otel’de gerçekleşen Teknosa basın toplantısında, Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer ve Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, 2008 yılı değerlendirmeleri ve 2009 beklentilerini anlattı.

Bugün Swiss Otel’de gerçekleşen Teknosa basın toplantısında, Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer ve Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, 2008 yılı değerlendirmeleri ve 2009 beklentilerini anlattı.


Toplantıda, ekonomik kriz ve perakendenin durumu üzerine konuşan Dinçer, “Ülke ve dünya olarak zor bir dönemden geçiyoruz. ABD’den başlayan ve tüm dünyayı etkisi altına alan kriz elbette Türkiye’yi de etkiliyor. Tüketici güven endeksi de son yedi yılın en düşük seviyesinde. 2009 yılının ekonomik açıdan kolay olmayacağını görüyoruz” dedi.Sabancı olarak perakendeye kısa dönem çalkantıların çok ötesinde uzun vadeli baktıklarını, likidite sorunlarının yaşandığı kriz ortamında güçlü mali kaynakları olduğunu ve hiç banka borçları bulunmadığını dile getiren Dinçer: “Bu krize hazırlıklıyız ve bu krizden güçlenerek çıkacağız” dedi.   Bu bağlamda Teknosa’nın, yeni mağazalar açarak, ekibini büyüteceğini, marka iletişimine her zamankinden daha fazla yatırım yapacaklarını ekledi. Krizde tüketici parasının daha da kıymetlendiğini ve güven duyulan markaların ön plana çıktığını söyleyen Dinçer; son aylarda pazar payında ciddi artış gözlemlediklerini belirtti.Ağustos ayından beri düşüş eğiliminde olan satış miktarlarına rağmen, 2008 yılında 1 milyar TL’ye yaklaşan ciro ile pazar paylarını yüzde 35 artırarak yüzde 12’ye çıkardıklarını; teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın yüzde 44’ünün Teknosa’da gerçekleştiğini söyledi.Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane de pazara yönelik değerlendirmesinde “Siyasi ve ekonomik dalgalanmalarla geçen 2008 yılında ciromuz yüzde 12 artışla 1 milyar TL’ye ulaştı. Aynı dönemde sektörümüz ise, yüzde 11 küçüldü. 2009 yılında Teknosa, yeni mağazalar açarak Türkiye’nin her yerine teknolojiyi ulaştırmaya devam edecek. Bugün 62 ilde 220’den fazla mağazamız var. 2009’da satış alanımızı 15 bin metrekare artırmayı hedefliyoruz. Buna bağlı olarak ciromuzda da yüzde 20 oranında bir artış hedefliyoruz” dedi. Krize rağmen istihdam yatırımlarına devam ettiklerini ve 2009 yılında Orta ve Doğu Anadolu’da da mağaza açacaklarını söyleyen Nane: “Bu dönemde 5 yeni ile daha mağaza açtık. 2007 sonunda 55 bin 277 metrekare olan toplam satış alanımız yüzde 30 oranında artarak 70 bin metrekareye ulaştı” dedi. Nane, 2009 yılı içinde de 1000 kişiyi daha işe almayı planladıklarını söyledi.