Genel 05 NİSAN 2010 / 11:28

Teknolojiyi kullanıyorlar, reklam maliyetini azaltıyorlar

Teknolojiyle müşterilerine yeni ufuklar açan Wasistdas, reklam maliyetinde büyük tasarruf sağlıyor.

Teknolojiyle müşterilerine yeni ufuklar açan Wasistdas, reklam maliyetinde büyük tasarruf sağlıyor.


Teknolojik gelişimi takip eden ve Ar-Ge yatırımlarıyla yeni teknolojileri hayata geçirerek pazarlamaya yönelik yeni nesil hizmetler sunan Wasistdas, son zamanlarda özellikle 3 boyutlu mecraya ve mobil platforma yönelik çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Pazarlama iletişiminde uzman Şule Kutlay, uzun süredir reklam sektörüne yaratıcı fikirleriyle destek veren Mert Evcim ve yurtdışında birçok Hollywood projesinde yer almış, ülkemizin övünç kaynağı tasarımcılardan Ömer Avarkan'ın bir araya gelmesiyle kurulan ajans, bugünü ve geleceği şekillendiren teknolojileri kullanarak müşterilerine farklı bakış açıları ve yenilikçi iletişim yolları sunmayı hedefliyor.

3 boyut sayesinde reklamlar gerçek gibi olacak

3 boyutlu prodüksiyona yönelik Wasistdas inMotion, internete dayalı ve mobil çözümlere odaklanan Wasistdas Digital, marketing ve kreatif olmak üzere dört bölümden oluşan şirketin son zamanlarda ağırlık verdiği konular arasında 3 boyutu prodüksiyon ve mobil çözümler geliyor. Şirketin kurucularından Los Angeles'ta yaşayan Ömer Avarkan, görüntüde 3 boyut teknolojisinin yakın bir gelecekte iyice yaygınlaşacağını ve bu alanda sundukları hizmetleri şöyle özetliyor: "Geçtiğimiz aylarda vizyona giren Avatar, Amerika'da siyah beyaz televizyondan renkli televizyona geçiş kadar büyük bir etki oluşturdu ve insanları yeniden sinemaya çekmeyi başardı. Aslında 3 boyutlu görüntü zaten uzun süredir var olan bir konu. Ama bu teknolojinin ev tipi cihazlarda da gündeme gelmesiyle biz sinema salonlarında başlayan bu akımın hızla yaygınlaşacağını öngörüyoruz. Bu olduğu zaman da biz de orada olmak istiyoruz. Bu nedenle gözlüğü taktığınızda ekrandan fırlamış gibi görünen üç boyutlu prodüksiyonları bugün sunduğumuz hizmetlerin bir parçası haline getirdik. Şu an için böyle projeleri gerçekleştirdiğimiz bazı müşterilerimiz var ve yakında sonuçlarını sinema salonlarında görebileceksiniz. Bunun yanında, grafik animasyona dayanan her türlü projeyi de sıfırdan başlayarak bir bütün olarak ortaya koyabiliyoruz."

Mobil teknoloji tüketicilerin gözdesi

Mert Evcim de, Wasistdas'ın Digital bölümünün de daha çok mobil alanda pazarlamaya yönelik hizmet vermek üzere yapılandığını ifade ediyor. Bu iki departmanın pazarlama ve yaratıcı departmanlar tarafından desteklendiğini söyleyen Evcim, "Bu aralar en gözde servislerimizden biri iPhone uygulamaları. Geçenlerde alkolmetre adını verdiğimiz uygulama büyük bir beğeniyle karşılandı ve yaklaşık 70 bin kişi tarafından indirildi. İş bankası için bir iphone uygulaması yaptık. Şimdi bir diğer müşterimiz için farklı bir proje gerçekleştiriyoruz. Gece hayatını mobil platforma taşıyan bu uygulamayla, birçok eğlence mekanına yerleştirilen kameralardan alınan 25 saniyelik görüntüleri izleyerek mekanların doluluğunu, içerdeki ortamın nasıl olduğunu görebileceksiniz" diyor. Evcim, bundan sonraki akımın ise konum bazlı servisler olacağına dikkat çekiyor.

Teknoloji ve pazarlamanın kesişimi maliyet tasarrufu sağlıyor

Wasistdas'ın teknoloji ve pazarlamanın kesiştiği noktada iş yaptığını söyleyen Şule Kutlay, şirketin genel vizyonunu şu sözlerle ortaya koyuyor: "Biz bu bileşimi yenilikçi içerik yaratmak için kullanıyoruz. O taraflarda talep çok olduğu için şu ara özellikle mobil ve üç boyutlu tarafa yönelmiş durumdayız. Aynı zamanda yeni teknolojileri takip ederek bu alanda nasıl içerik ve çözüm oluşturacağımıza bakıyoruz. Kaynaklarımızın çoğu araştırma ve geliştirme çabalarımıza gidiyor. Teknik olarak çözümleyebildiğimiz noktada bunlar bizim için ürün ve servis haline geliyor. Kısacası teknolojiye yakın, teknolojinin dönüşümüne yakın ve pazarlamada teknolojinin gücüne inanan herkes bizim kapsamımıza giriyor."

Kutlay'ın verdiği bilgiye göre bu yaklaşım aynı zamanda reklam maliyetlerini düşürme konusunda da büyük fayda sağlıyor. Peki nasıl? Kutlay, bu işin sırrının strateji ve yaratıcı çalışmaları şirket içinde tutarak, programcılık ve tasarım gibi operasyona yönelik işleri dış kaynağa yönlendirmek olduğunu söylüyor. "Bu anlamda Hindistan'da da çalıştığımız insanlar var, Los Angeles'ta da var, Hollanda da var" diyor Kutlay. "Normalde bu yetkinlikte bir kişiyi alıp şirkete oturtmanın maliyeti 3-4 katı olacakken, teknolojiyi akıllıca kullanarak dünya standartlarına uygun iş gücünü uygun maliyetle çalışmalarımıza taşıyoruz. Böylece maliyeti yarı yarıya azaltabiliyoruz." Kutlay, kurdukları bağlantılar sayesinde işinde uzman ve güvenilir bir serbest çalışan ekibini çok kısa bir sürede organize ederek projeye yönlendirebildiklerine dikkat çekiyor.

Mert Evcim de Kutlay'ın verdiği bilgileri şu sözlerle destekliyor: "Wasistdas olarak içeride 8 kişilik bir sabit ekibimiz var. Biz Ar-Ge'yi, yaratıcı fikri ve stratejiyi içerde tutmak gerektiğine inanıyoruz. Geri kalan işleri ise profesyonellere devrediyoruz. Bu bize maliyet avantajı ve esneklik sağlıyor. Üstelik böyle bir yapı içinde bizler de Amerika'da, Hollanda'da, Hindistan'da birlikte çalıştığımız kişilerden çok şey öğreniyoruz."