Genel 09 KASIM 2009 / 10:14

Tatil döneminde online satışlar artıyor

Tatil dönemleri perakende satış endüstrisini mutlu etmeyebilir ancak online satışlar için aynı şey söz konusu değil.

Tatil dönemleri perakende satış endüstrisini mutlu etmeyebilir ancak online satışlar için aynı şey söz konusu değil.


Forrester Research araştırmasına göre; perakende satışlar bu tatil sezonunda bir düşüş yaşayabilir ancak online satışların tatil dönemlerinde geçen yılın yüzde sekizine karşılık gelen payı aşarak 44.7 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Araştırmaya katılan 4 bin online tüketicinin yüzde 94'ünün, geçen üç ay boyunca internetten alışveriş yaptığı ve tatil planları için de aynı şeyleri yaptığı sonucunu çıkaran araştırma, tatilde online satışlarının bu vesileyle artacağını dile getiriyor.

Forrester Research Başkan Yardımcısı ve Analist Sucharita Mulpuru "Ekonomik krizin sarsıcı etkilerine rağmen, online alan perakende satış endüstrisinin büyüme motoru olabilir" dedi. "Bu tatil sezonunu diğer geçmiş yıllardan ayıran şey ise online satıcıların geçmişte uyguladığı bazı taktikleri değiştirecek olması."

Online satıcılar bu yeni trendin avantajlarından yararlanabilir. Daha detaylı ürün bilgisi vermenin yanı sıra; sosyal ağ araçlarını kullanılarak, müşterilerin ürünleri arkadaşlarına veya yakınlarına tavsiye etmesi sağlanabilir.