Genel 02 MAYIS 2013 / 10:11

Süpermarketlerde göz hapsine gireceğiz

Geliştirilen yeni reklamcılık sistemi sayesinde alışveriş yaparken gözlerinizin nereye baktığı takip edilebilecek.



Lancaster Üniversitesi araştırmacıları reklamcılık modellerini değiştirecek bir sistem üzerinde çalışıyor. Marketlere yerleştirilen kameralar sayesinde ziyaretçilerin baş ve göz hareketleri takip edilecek hangi noktalara baktığı tespit ediliyor. Ardından markette yer alan ekranlarda kullanıcıların ilgisini çekebilecek ürünler sıralanıyor. Ziyaretçiler yine göz hareketleriyle bu ekranlarda istedikleri ürünü seçebiliyor.

BBC’de yer alan habere göre, hazırlık aşamasında olan Sideways adı verilen teknolojinin beş yıl içerisinde marketlerdeki yerini alması bekleniyor. Araştırmacılar sistemin sadece sıradan bir kameraya ihtiyaç duyduğunu söylüyor. Günümüzde yer alan sistemlerin uzun ve maliyetli kurulumlara ihtiyaç duyduğunu belirten Sideways sisteminin yaratıcılarından Andreas Bulling, kendi sistemleriyle 14 farklı kişinin aynı anda takip edilebildiğini aktarıyor.

Göz izlemenin oldukça popülerleştiği görülüyor. IBM gibi şirketlerin arkasında durduğu Tobii şirketi göz hareketleriyle kontrole imkân tanıyan prototipini tanıtmıştı. Bunun yanında Samsung’un son telefonu Galaxy S4 de kullanıcıların cihazda hangi noktalara baktığını saptıyor. Andreas Bulling’e göre de göz takip sistemleri kısa sürede yaygınlaşmaya başlayacak.

Reklamcılıkta kullanıcı davranışları ve tercihlerine göre hedefli reklamcılık modelleri öne çıkarken kişisel mahremiyet endişeleri de artıyor. Ayrıca yeni reklamcılık teknikleriyle de ihtiyacın ötesinde yapılan harcamaların artması bekleniyor.