Genel 31 AĞUSTOS 2010 / 11:54

Sosyal medyanın geleneksel medyadaki yeri belli oldu

Medya Takip Merkezi, sosyal medyayı masaya yatırırken basında en fazla yer alan ağları belirledi.

Medya Takip Merkezi, sosyal medyayı masaya yatırırken basında en fazla yer alan ağları belirledi.


Bir süredir gündemde olan “Geleneksel medyanın yerini internet medyası mı alacak?” sorusu tartışıladursun, “sosyal medya” da her geçen gün daha popüler hale geliyor. Etkileşimli internet medyası, tamamen kişisel paylaşım platformları olan sosyal paylaşım ağları ile günden güne büyüyor. Sosyal paylaşım ağları, müşteri taleplerini önemseyen markalar için de yeni bir iletişim kanalı oluşturuyor.

Tüm bu gelişmeleri yakından takip eden geleneksel medyanın da bu değişime göre şekillendiğini söylemek mümkün. Bir anlamda sosyal medyayla rekabet halinde olan geleneksel medya, kendi sayfalarında sosyal paylaşım ağlarına ne kadar ve nasıl yer veriyor? Medyanın en çok ilgi gösterdiği sosyal medya platformları hangileri? İşte detaylar…

Geleneksel medya en çok Facebook ve Twitter haberlerine yer verdi

Medya Takip Merkezi’nin 1 Ocak-28 Ağustos 2010 tarihleri arasında, gazete ve dergilerde yaptığı araştırma raporuna göre; geleneksel medyadan en fazla ilgi gören sosyal paylaşım ağı, Türkiye’nin en çok üyeye sahip platformu Facebook oldu. Çeşitli konular ile gündeme taşınan Facebook toplam 9 bin 165 haberde yer aldı.

Facebook, geleneksel medyada olumsuz yansıma buluyor…

Medya araştırmasının dikkat çeken bir diğer noktası da Facebook’un, marka algılanırlığı yüksek haberlerde, sosyal medya tarafından negatif ve sert başlıklarla haber yapılmasıydı. Özellikle profil bilgilerinin güvenliği, Facebook’ta yapılan dolandırıcılıklar, Facebook’ta başlayan ve gerçek hayata taşınan ilişkiler ve cinayetler, Facebook’ta edinilen bilgiler ile gerçekleşen hırsızlıklar basından büyük ilgi gören konular.

Twitter polemikler meydanı oldu

Özellikle medyatik isimlerin yoğun ilgi gösterdiği Twitter, Türkiye’nin en popüler ikinci sosyal paylaşım ağı. Gazete ve dergilerde en sık yansıma bulan ikinci sosyal medya mecrası olan Twitter, sene başından beri toplam 6 bin 555 habere konu edildi. Twitter en büyük yansımayı ise, bu platformda medyatik isimler arasında yaşanan polemikler ile sağladı.

Basılı medyada en çok yansıma bulan üçüncü sosyal paylaşım ağı, 3 bin 35 haberde bahsi geçen Youtube video paylaşım sitesi oldu. Uzun zamandır Türkiye’de erişimi yasak olan Youtube, yasağa gösterilen tepkiler ile sıkça yansıma buldu.