Genel 13 EYLÜL 2012 / 14:42

Sosyal medya şirketlerin pazarlama stratejilerini değiştirdi

Bilişim Zirvesi’12’nin üçüncü günü, sosyal medyanın şirketlerin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini konu alan konuşma ve panele sahne oldu. 



Şirketlerin sosyal medya planlamalarının önemi değinen Forrester Research e-Ticaret ve Kanal Stratejileri Başkan Yardımcısı Benjamin Ensor, sosyal medyanın yükselişe geçmesiyle birlikte tüketici davranışlarının değiştiğini söyledi. Ensor, sosyal medyayla birlikte verilerin çok daha hızlı yayıldığını belirtirken, iyi sosyal medya planlamasına sahip şirketlerin ürünlerini çok daha iyi tanıtabileceğinin altını çizdi.

Markalar sosyal medyaya adım atmadan önce dikkatli olmalı

Benjamin Ensor’un konuşmasının ardından başlayan “Markalar Sosyal Medya’nın Neresinde?” adlı panelde, şirketlerin uyguladığı sosyal medya politikaları masaya yatırıldı.

Panelde konuşan Migros Money Club ve CRM Grup Müdürü Kına Demirel, şirketlerin sosyal medya ortamına girerken dikkat etmesi gerektiğini söyledi. Seçilecek platformun önemine değinen Demirel, müşteri beklentisi ve marka segmenti göz önüne alınmadığı takdirde başarısızlığın kaçınılmaz olduğunu söyledi. Demirel, şirket olarak, sosyal medyaya girmeden evvel kademe kademe araştırma yaparak bu işe başladıklarını ifade etti.

Kına Demirel’in ardından söz alan Tick Tock Boom Dijital PR ve Pazarlama Ajansı Genel Koordinatörü Dr. Cem Çınlar, markaların sosyal medyaya adım atmadan önce ulaşmak istedikleri kesimle ilgili geniş kapsamlı veriler toplanması gerektiğini dile getirdi. Sosyal medya üzerinde eskiden hakim olan “Çok takipçim olmalı” döneminin sona erdiğini belirten Çınlar, artık nicelikten ziyade niteliğe önem verilmesi gerektiğinin altını çizdi.

“Sosyal medya markalar için öneri kutusu görevi görüyor”

Panelde söz alan bir diğer konuk olan Turkcell Dijital Kanallar Bölüm Yöneticisi Sertan Eratay, insanların sosyal medya üzerindeki davranışlarının mutlaka irdelenmesi gerektiğini söyledi. Eratay, şirket olarak insanlarla sosyal medya üzerinde bütünleşmeye çalıştıklarını belirtirken, markaların sosyal medyayı “öneri kutusu” olarak görmeleri gerektiğini dile getirdi.

Markaların kullanıcılarıyla sosyal medya aracılığıyla birebir ilişkiye geçebildiğini belirten Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi, bundan dolayı markaların mutlaka inovatif yaklaşımlar sergilemesi gerektiğinin altını çizdi. Markaların bu tarz yaklaşımlarla tüketicilerin ilgisini sürekli hale getirebileceğini söyleyen Çiftçi, özellikle gençleri hedef alan yaratıcı kampanyalarla başarının gelebileceğini ifade etti.

“Sosyal medya bir markanın bütün süreçlerine entegre olmalı”

Markaların sosyal medyada takipçi kazanmayı bırakıp iletişime geçmeye başladığını belirten MedyaNet Reklam Koordinatörü Metin Güleç, markaların tek bir platforma yüklenmek yerine, birden fazla platformu birbirine entegre etmeleri gerektiğini vurguladı.

Panelde söz alan bir diğer isim olan Plasenta Kurucu ve İş Ortağı Cem Batu, markaların sosyal medya üzerinde topladıkları verilerin mutlaka birbiriyle entegre olması gerektiğini dile getirdi. Bu durumun oluşmaması durumunda ortaya sağlıksız bir müşteri profili çıkabileceğini belirten Batu, sosyal medyanın markanın bütün süreçleri ve departmanlarıyla entegre olması gerektiğinin altını çizdi.

Sosyal medyanın markaların itibar yönetimlerini değiştirdiğini vurgulayan Anadolu Ajansı Yeni Medya Haberleri Editörü Hamdi Çelikbaş, şirketlerin kaliteli bir itibar yönetimi için ajanslara yönelmelerinin şart olduğunu söyledi.