Genel 14 EKİM 2008 / 07:37

Sony BMG artık yok!

Sony ile Bertelsmann anlaşmaya vardı, ortaklık sona erdi.

Sony ile Bertelsmann anlaşmaya vardı, ortaklık sona erdi.


Sony BMG ortaklığı kuruluşundan itibaren 4 yıl içinde dünyanın iki numaralı kayıt markası olmuştu. Ancak maliyet düşürücü insiyatifler düşen CD satışlarına dayanamadı, iki şirket arasındaki sayısal strateji böylece bozuldu. 1 Ekim’de sonlanan ortaklık ile Sony, ortağının 900 milyon dolar değerindeki hisselerin yüzde 50’sini satın aldı.


Bertelsmann artık, büyüyen yayın işine odaklanmakta serbest olacak. Diğer yanda Sony, müzik satışlarınının tüm kontrolünü ele geçirdi. İsmini de Sony Music Entertainment Inc. olarak değiştirdi. Sony bu yolla, tıpkı Sony Pictures’ın Bravia TV’nin pazarlamasına yardım ettiği gibi, tüketici elektroniği satışlarını artırmayı amaçlıyor. Sony BMG, Sony Ericsson’un çevrimiçi müzik mağazası PlayNow Arena’ya katılan son büyük kayıt şirketi idi. Uzmanlar gelişme üzerine Sony ve Bertelsmann’ın farklı yaklaşımlara sahip iki büyük güç olduğunu vurgulayarak, kararı destekler yönde düşünceler ortaya koyuyor.


Sony, daha once Sony ve Bertelsmann tarafından ayrı ayrı  işletilen müzik grubunu bir bünyeye toplayarak bu ay satışa sundu. Şimdi ise, Sony müzik özelliğinin Sony Ericsson cep telefonlarına daha iyi entegre edilmesi planlanıyor. iPhone’lar bile iTunes müziklerini doğrudan yükleyemiyor. Yılın ikinci çeyreğinde yüzde 8 pazar payı elde ettiği açıklanan Sony music özelliğinin gelişitirilmesi ile  Sony pazarda Apple'ı köşeye sıkıştırmaya hazırlanıyor. Nokia da tabii ki boş durmuyor. Nokia, telefon satın alımı ile 1 yıllık ücretsiz müzik yükleme olanağı sunan “Comes with Music” servisini gelecek Perşembe günü İngiltere’de satışa sunacak. Hazır modeller 229 dolardan başlıyor.


Müzik pazarında geçen yıl yaklaşık yüzde 10, bu yıl ise yaklaşık yüzde 5,4 oranında düşüş kaydedilmesi, büyük markaları daha çok müziği daha kapsamlı bir platformda, daha ucuza sunmaya itti. Şirketler sayısal yüklemelerin işleri tekrar canlandırmasını umuyor. Sayısal strateji, diğer birçok şirketten çok, pazarda 3 numaraya gerileme tehlikesi yaşayan Sony için büyük önem taşıyor. Nielsen SoundScan’den gelen verilere göre, Sony 2004 yılında ABD pazarında yüzde 28,5 paya sahip iken şu an 22,8'e gerilemiş durumda. Warner ise aynı süreç içinde yüzde 14,7’den 21,1'e yükseldi.