Genel 23 TEMMUZ 2010 / 13:40

Şirketler sosyal medya içinde nasıl yer almalı?

XING, sosyal medyaya giriş yapmak isteyen şirketlere 7 Altın Kuralı’nı sunuyor.

XING, sosyal medyaya giriş yapmak isteyen şirketlere 7 Altın Kuralı’nı sunuyor.


Bugün tüm dünyada yaklaşık bir milyar kişinin sosyal ağlara üye olmasına rağmen, birçok şirket, sosyal medyaya giriş yapmakta zorluk çekiyor. Kurumların ve iş dünyasının bu güncel gereksinimini tespit eden iş ağı XING, sosyal medya aktivitelerini genişletmek isteyen ve şirketlere 7 altın kural öneriyor:

Hedeflerinizi tanımlayın: İşe şirketinizin sosyal medyada yer alarak ulaşmak istediği hedefleri belirleyerek başlayın. Sosyal medya, farklı hedefler için farklı platformlar sunan bir mecradır. XING gibi iş ağları temel olarak iş ve kariyer gibi profesyonel amaçlara yönelikken, Facebook gibi ağlar kişisel paylaşım ve eğlence odaklıdır. İzleyeceğiniz yöntemi belirleyecek olan, hedeflerinizdir.

İşin içinde olun: Etkin ve verimli bir şekilde var olarak sosyal medyada yer almanın şirketinize somut faydalar sağlamasını istiyorsanız, önce şirketinizin sosyal medya yöneticisi bir kullanıcı olarak sosyal medya içinde yer almalı ve bu dünyanın dinamiklerini keşfetmelidir. Sonrasında şirketinizin online varlığına dair “bilgi toplama” aşamasına geçin. Müşterilerinizin ve blog yazarları gibi fikir önderlerinin, karar vericilerin hangi ağlarda, bloglarda ve forumlarda bilgi alışverişinde bulunduğunu öğrenin. Çevrenizde yer alan gerek iş, gerekse özel yaşamınızdaki arkadaşlarınızın hangi sosyal ağlara üye olduğunu öğrenerek, onlarla söz konusu ağlar üzerinden bağlantı kurun.

Dinleyin ve gözlemleyin: Sosyal medyada olumlu tepkilerin yanı sıra eleştiriye de maruz kalabilirsiniz. Her koşulda, size sunulan geri bildirim şirketiniz için önemlidir. Yeni çıkan araçları ve gelişmeleri takip edin. Rakiplerinizin neler yaptığını izleyin. Ama doğrudan yapılan kıyaslamalardan kaçının, bunlar sosyal medya kullanıcıları tarafından iyi karşılanmaz.

Özgün olun: Pazarlama dünyasının klişelerinden ve abartılarından kaçınarak kendinize özgün bir yaklaşım belirleyin. Uzman terimleri kullanmak son derece kabul edilebilir bir yaklaşımdır ve yazdıklarınıza kişisel bir ton katmak da faydalıdır. Başkalarının, hangi aracı kullandığınızı bilmesini sağlayın. Mesela Twitter'da çeşitli kısaltmalar ile bunu sağlayabilirsiniz.

Kriz ortamında da soğukkanlı olun: Dinleyen, geri bildirimlere yanıt veren bir şirket olduğunuzu göstermek için krizlerden faydalanın. Haklı eleştirilere yanıt verin. Blogdaki açık yorumlar türünden geri bildirimlere imkân tanıyın.

Ağların gücünden faydalanın: Şirket çalışanlarınızın sosyal ağlardaki aktifliğini avantaja dönüştürün. Çalışanlarınız ve müşterileriniz, ‘Paylaş’ butonu gibi araçları kullanarak şirketinizi başkalarına önerebilir ve mesajınızın yayılmasına katkıda bulunabilir.

Hem online’da hem de offline’da iletişim kurun: Başka mecralarda da sosyal medyaya dahil olduğunuzu göstermek için şirketinizin kurumsal sitesi ve fuar katılımlarınız gibi mevcut aktivitelerinizden faydalanabilirsiniz.