Genel 10 KASIM 2010 / 09:27

Şirketinizin sosyal CRM görüntülemesine ihtiyacı var mı?

Saatte bir milyondan fazla Tweet atılan bir ortamda, şirketler nasıl var olacağını sorguluyor.

Saatte bir milyondan fazla Tweet atılan bir ortamda, şirketler nasıl var olacağını sorguluyor.


Sosyal ağlardaki müşteri ilişkileri yönetimi ve bunların görüntülenmesi son yıllarda önemini giderek artırıyor. Etkileşim kolay olduğundan şirketler müşterileriyle doğrudan iletişime geçebiliyor ancak bunların yönetimi artan veriler sebebiyle zorlaşıyor.

Newsfactor.com'dan Jennifer LeClaire'ın haberine göre, Cisco Systems internet üzerinde yapılan konuşmaları takip etmenin önceki dönemlerdeki müşteri ilişkilerini takip etmekten çok daha önemli olduğunu belirtiyor. Sanal ortamda müşteri görüşleri hızla yayılabildiğinden markanın ismi için önemli sorunlar ya da faydalar getirebiliyor.

Cisco ikinci başkanı ve müşteri ilişkileri genel yöneticisi John Hernandez, Cisco'nun sosyal medyadaki etkileşimin farkında olduğunu, kendi çalışanlarının da hemen her sosyal mecrada var olduğunu belirtti. Her müşterilerine de Cisco SocialMiner ürünlerini sunduklarını belirten Hernandez, bu ürünle sosyal medyada müşterilerle doğrudan işbirliğine gidilebildiğini vurguladı.

Cisco, CRM çözümleri sunan ve piyasada belli bir payı olan şirketlerden biri. Peki diğer şirketler neden sosyal medyada var olmalı?

Sosyal medya pazarlama iletişimi platformu Shoutlet'in CEO'su Jason Weaver, sosyal medyada yer almayan şirketlerin şimdiden geride kaldıklarını ifade etti. Weaver, "Eğer sosyal medyadaki görüşler değerlendirilir, müşterilerden gelen sorular cevaplanır, markanın hayranlarıyla ilişki kurulup yeni kullanıcılara ulaşılırsa şirketler kendileri için hem bireysel hem de grup seviyesinde fayda sağlar."

Müşteri desteği konusunda bilgi yönetim yazılımları geliştiren InQuira, sosyal ağlarda bulunan her beş Amerikalıdan dördünün nereye gideceğine ya da ne alacağına karar verirken bu mecralardan faydalandığını belirtti.

Sosyal medyanın insanları daha akıllı ve doğru tercihler yapan insanlar haline getirdiğini belirten InQuira ürün pazarlama müdür yardımcısı Chris Hall, rekabet içinde oluşan fırsatların insanlar arasında hızla ve doğrudan yayılabildiğini söyledi.

Artık içerde ve dışarıdaki bilgi yönetiminin zorunluluk haline geldiğini belirten Hall, sadece sosyal ortamlardaki sohbetlerin bile önemli veriler sağlayabildiğini belirtti.

Öyle görünüyor ki, sosyal medyada var olmak ve burada müşteriyle doğrudan iletişim sağlamak gerekiyor. Ancak bunun maliyeti ve yönetiminin şirketleri oldukça zorlayacağa benziyor.