Genel 16 EYLÜL 2015 / 09:04

SHERPA, Sigorta Sektörü 2.0’ı tasarladı

Masaüstü, mobil ve Smart TV’lerde yayınlanan dijital ürün ve servisler için sonuç odaklı kullanıcı deneyimleri tasarlayan SHERPA, Koalay.com’un dönüşüm oranlarını kullanıcı deneyimi odaklı tasarımlarıyla %55 arttırdı.

Güney Afrika, İngiltere, Avustralya, Fransa, Hollanda ve Singapur’un da aralarında bulunduğu 8 ülkede faaliyet gösteren ve 9 milyon müşteriye hizmet veren Telesure Sigorta,Koalay.com ile Türkiye pazarında emin adımlarla ilerliyor. Türkiye’de online sigorta satmak üzere 2014 yılında 20 milyon dolar yatırımla hayata geçirilen Koalay.com, SHERPA’nın kullanıcı deneyimi odaklı yeni bir kimlik kazandırması ile yoluna tam gaz devam ediyor. Koalay.com bir web sitesi olmaktan çok kullanıcıları için biraz daha fazlası olmak amacı ile deneyimsel yeni bir kimlik kazandı. SHERPA tarafından yaratılan kullanıcı deneyimi tasarımları ile Koalay, kullanıcı verilerini analiz ediyor, farklı insan kitleleri dâhilinde düşünüyor, farklı hikâyeler yaratarak farklı şartlarda oluşabilecek olan kullanıcı ihtiyaçlarını tespit ediyor ve hedefe uygun verimli sonuçlar elde edebiliyor.



SHERPA Kurucu Başkanı Yakup Bayrak, Koalay.com için geliştirdikleri ve kullanıcı oranlarında önemli bir artış sağlayan süreci şöyle aktardı; “Koalay, kısa zamanda ve az çabayla, trafik ve kasko sigortası satın alma işlerinizi daha kolay ve daha hızlı halledebilmenizi sağlıyor. Bu, şüphesiz, kullanıcının kafasındaki eski tip algıya olduğu kadar, geleneksel sigorta endüstrisine karşı da atılmış büyük ve yenilikçi bir adım. İşe, markanın özünü akılda tutup, Koalay’ın deneyimsel kimliği üzerinde çalışarak, markanın vaatlerini ve ürünü aynı çatı altında bir araya getirmekle devam ettik. Bu, temel olarak, deneyimsel elementlerden oluşan bir periyodik cetveldi ve bizim amacımız da, tüm bu elementler arasındaki tepkimeden meydana gelecek eşsiz bir kimya yaratmaktı.”

Koalay.com Satış ve Operasyon Genel Müdürü Llewelyn Padiachy ise, kullanıcı deneyimi odaklı bakış açısının Koalay’a kazandırdıkları ile ilgili şunları aktardı; “SHERPA, bizim, Türkiye Pazarı’na yeni giriş yapmış bir şirket olarak, yabancı bir pazarda fikir aşamasından hizmet vermeye başlama aşamasına geçişimizi kolaylaştırdı. SHERPA ile kullanıcı deneyiminin, stratejinin ardındaki itici güç olduğu bir platform tasarladık.’’

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Asla Bitmez

“Kullanıcı deneyimi asla bitmez ve servisteki iyileştirmelere ve kullanıcı beklentilerine bağlı olarak, zaman içinde durmaksızın gelişim göstermeye devam etmelidir.” şeklinde sözlerine devam eden Yakup Bayrak, SHERPA’ya göre bu süreci, Koalay.com’un büyümesini ‘hack’leme olarak ifade ediyor.