Genel 26 OCAK 2010 / 12:54

Sektör küçüldü Teknosa büyüdü

Teknosa, 10. yılında cirosunu yüzde 15 artırarak pazar payını yüzde 16’ya çıkardığını açıkladı.

Teknosa, 10. yılında cirosunu yüzde 15 artırarak pazar payını yüzde 16’ya çıkardığını açıkladı.

Teknosa'nın 2009 yılı sonuçları ve 2010 yılı hedeflerinin açıklandığı basın toplantısı, Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer ve Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane'nin katılımıyla gerçekleşti. Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, yaptığı açılış konuşmasında, "Yüzde 6'lar seviyesinde ekonomik daralma, gençler arasında yüzde 20'lere varan işsizlik, devletin 50 milyarı aşan bütçe açıklarıyla 2009 yılı Türkiye için zor bir yıl oldu. Ancak 2010 yılına umutla bakarak yatırım yapmak, istihdam yaratmak, ekonomik büyümeye katkıda bulunmak istiyoruz. Yaşanan siyasi uzlaşmazlıkların sona ermesini diliyor, artık Türkiye'nin gündeminde ekonomiyi görmek istiyoruz" dedi.Türkiye'de ekonominin gelişmesi için tüketici merkezli perakendeciliğin önemini vurgulayan Dinçer, "Ekonominin canlanması özel tüketimi artırmaktan geçiyor. Asıl iş kollarımızdan biri olan perakende sektörüne krizde de yatırım yapmaya, istihdama devam ettik. Sabancı perakende grubu olarak 180 milyon TL yatırım yaptık. 200'ü aşkın yeni satış noktasıyla yıl sonunda 1100 noktada hizmet sağladık, 14 bin kişiyi istihdam eder hale geldik. Ekonomideki daralmaya rağmen Sabancı perakende kombine ciromuzu 4,2 milyar TL'ye yükselttik. Teknosa olarak bu krizi fırsata dönüştürmeyi bildik. Yatırıma devam dedik ve 55 yeni mağazayı devreye aldık. 1000 yeni arkadaşımızı ekibimize kattık. Pazar payımızı 4 puan yükselterek, yüzde 16'ya taşıdık ve yılı hedeflerimizin üzerinde kârlılıkla kapadık" dedi.Büyük dalgalar büyük kaptanlar yaratırTeknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, basın toplantısında yaptığı konuşmada ekonomik krizle yüzde 13 seviyesinde küçülen pazara rağmen Teknosa'nın pazar payını 2008'e oranla yüzde 30'un üzerine artırarak yüzde 16 büyüdüğünü belirtti. Pazardaki yapısal dönüşümden faydalanarak ihtiyaçları iyi analiz ettiklerini söyleyen Nane, Teknosa'nın başarısının sektördeki diğer şirketlerden önde olduğunu belirtti. Teknosa'nın kuruluşuna rastlayan dönemde de Türkiye'nin büyük bir krizden geçtiğini anımsatan Mehmet Nane, Teknosa'nın krizde büyümeyi başarmış bir şirket olduğunu, "Büyük dalgaları büyük kaptanlıkla aştık" sözleriyle vurguladı.2009'da teknoloji marketlerinde yapılan alışverişin yarısı Teknosa'danTeknosa'nın internet mağazacılığında da yüzde 42 büyüdüğünü sözlerine ekleyen Nane, internete olan yatırımın devam edeceğini ve Web 2.0'ye geçişin hazırlıklarını yaptığını belirtti. Teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın 2008 yılında yüzde 44'ünün Teknosa'da gerçekleştiğini, bu oranı 2009'da yüzde 50'ye çıkarttıklarını belirten Mehmet Nane, Teknosa'nın satış adetlerinde artış olduğunu söyledi.2010'da hedef, yüzde 18 pazar payıNane, 2010'a ilişkin de pozitif konuştu ve "Araştırmalar bize 2010'da pazarın 2009'a göre yüzde 7.5 oranında büyüyeceğini müjdeliyor. 2010'da pazar payımızı yüzde 18'e ulaştırmayı hedefliyoruz. Hedefimiz 2010'da Türkiye'nin 81 ilinde 30 yeni mağaza açmak. 10 milyon doalr civarında mağaza yatırımı ile Teknosa Ailesi'ne 1000 yeni kişiyi dahil etmeyi hedefliyoruz" dedi.