Genel 15 EYLÜL 2010 / 10:22

SAS ile Teradata güçlerini birleştirdi

SAS ve Teradata, “Kurumsal İş Zekası ve Veritabanı üzerinde Analitik” konulu konferansla yeni işbirliğini duyurdu.

SAS ve Teradata, “Kurumsal İş Zekası ve Veritabanı üzerinde Analitik” konulu konferansla yeni işbirliğini duyurdu.


SAS ve Teradata, stratejik iş ortaklığı ağlarını yaptıkları işbirliği sayesinde geliştirmeye devam ediyor. Bu çerçevede SAS ve Teradata ortaklığıyla 15 Eylül’de Nişantaşı Sofa Hotel’de “Kurumsal İş Zekası ve Veritabanı Üzerinde Analitik” konulu bir konferans gerçekleştirildi.

Etkinlikte “In-Database Analytics” uygulamalarının kurumlara sunduğu avantajlar da anlatıldı. Kamu, bankacılık, sigortacılık ve perakende alanlarına yönelik olan bu iş ortaklığının kurumlara, SAS ve Teradata çözümlerinin birleşimiyle tümleşik bir veri bütünleştirme, veritabanı / veriambarı, raporlama ve analitik uygulamalardan oluşan uçtan uca bir platform oluşturabilme olanağı sunması bekleniyor.

Bu işbirliği çözüm paketlerini de beraberinde getiriyor

SAS ve Teradata'nın ortaklığında, küresel alanda geliştirilen paket çözümler de bulunuyor. "SAS and Teradata Analytics Advantage Program", SAS’ın İş Analitiği çözümleri ile Teradata Veriambarı’nı birleştiren bir paket olarak ortaya çıkıyor. Bu paketlerin, Kredi Riski, Garanti ve Kara Para Aklama gibi belirli iş konularına özel oluşturulmuş olanları da bulunuyor.

SAS Türkiye Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu, toplantıda iş zekâsının departmanlara özel olmaktan çıkıp artık kurumsal olması gerektiğini belirtirken sözlerini şöyle sürdürdü: "Departman yaklaşımındansa resmin bütününe bakarak kurumu değerlendirmek en önemlisi. Teradata ile ortaklığımız sayesinde BT yatırımlarında toplam sahip olma maliyetini ciddi oranda düşürüyoruz. Kurumsal İş Zekası altyapılarını bu işbirliği ile oluşturan kurumlar, veri bütünleştirme, kalitesi, analitik ve raporlamadan oluşan uçtan uca bir çözüme sahip olabiliyor."

Teradata Türkiye Genel Müdürü Murat Yılmaz ise veri kalitesinin günümüzde kurumlar için en önemli unsurlardan biri olduğuna değinerek şunları söyledi; "Kurumların doğru stratejik kararları alabilmek için ellerindeki veriyi analiz edebilecek ve bu analizler ile mevcut durumu en iyi şekilde görebilmenin yanı sıra geleceğe dair tutarlı tahminlerde bulunabilecek araçlara da ihtiyaçları var. Bu araçların güçlü olduğu kadar hızlı olması da, günümüz rekabet koşullarında, zamanın değeri ve fırsat maliyetleri açısından önem taşıyor. SAS ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği ise kurumlara son derece net, hızlı ve maliyet avantajı olan çözümler sunmamızı sağlıyor."