Genel 20 NİSAN 2009 / 13:26

"Rekabetin olmadığı yerde kalite ve ilerleme olmaz"

TELKODER'in Sapanca'da gerçekleştirdiği telekom sektörü buluşmasında rekabet konuşuldu.

TELKODER'in Sapanca'da gerçekleştirdiği telekom sektörü buluşmasında rekabet konuşuldu.

‘Telekomünikasyon Zirvesi’nin üçüncüsü, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) önderliğinde Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER) tarafından Sapanca’da gerçekleştirildi. Sabit ve mobil operatörlerin yanı sıra yeni işletmecilerin katıldığı zirvede, ‘şehiriçi görüşmelerin yeni işletmecilere açılması’, ‘Sabit Numara Taşınabilirliği uygulamasının başlatılması’, ‘Üçüncü Nesil (3N) GSM ruhsatlarının verilmesi’ ve ‘yeni Elektronik Haberleşme Kanunu’nun (EHK) ikincil düzenlemelerinin yürürlüğe girmesi’ gibi konular ele alındı.


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Erzincan’dan video konferans ile katıldığı zirvede, BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer ve Kurul üyeleri , Türk Telekom CEO’su Paul Doany, Vodafone CEO’su Serpil Timuray, Avea CEO’su Cüneyt Türktan, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Çataltepe ve TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ata Arıak katıldı. Ayrıca yeni işletmecilerin genel müdürleri ve sivil toplum örgütü başkanlarının da aralarında bulunduğu üst düzey yöneticiler etkinlikte yer aldı.


Çok hızlı gelişen bir sektörde bazı aksaklıkların bulunmasının normal olduğunu ifade eden Binali Yıldırım, eksikliklerin ortak akılla çözümlenmesi gerektiğini vurguladı. "Bu işler sadece kanunun, düzenleyici kurumların ve politika belirleyicilerin işi değildir. Bu iş, çok yönlü ve bütün paydaşları ilgilendiren bir iştir. Onun için bu toplantılar ortak bir akıl toplantısı niteliğindendir. Burada dile getirilen sorunlar ilgili taraflar tarafından değerlendirilmekte ve çözüm üretme noktasında herkes üzerine düşen görevi yerine getirmektedir" şeklinde konuşan Yıldırım, serbestleşmede adil rekabetin sağlanması konusunda siyasi iradeye de görev düştüğünü belirtti. Bakan Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü: "Geldiğimiz nokta şüphesiz herkesi memnun eden bir nokta değildir. Bunun farkındayız. Ancak bizim değişmez ve hiçbir zaman taviz veremeyeceğimiz bir kuralımız vardır. Rekabetin olmadığı yerde kalite ve ilerleme olmaz. Bunlar olacak ama rekabeti yaparken, amaç herkesin yaşamasına imkan vermektir. Birilerinin küçük işletmeleri yok etmesi ve büyük işletmelerin birbirleriyle kavgaya tutuşması bizim istediğimiz bir rekabet değildir."


Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, zirvenin sektörün değişik oyuncularını bir araya getirmesi açısında ayrı bir öneme sahip olduğunu söyledi. Telekomünikasyon sektörünün son yıllarda Türkiye açısından önemini hızla artırdığını belirten Acarer, sektörün Türkiye açısından lokomotif bir sektör olduğunu söyledi. Sektörde ortak paydanın çok zor olduğunun altını çizen Acarer, "Alınan bir karar neticesinde bazıları mutlu olurken, bazılarının aynı şekilde düşünmüyor. Sektörde konuların yeniden gözden geçirilmesi ve ortak bir payda da buluşulması gerekiyor. Tüketiciler açısından tarifelerin sadeleştirilmesi gerekiyor” dedi. Numara taşınabilirliğinin son hızla devam ettiğini ifade eden Acarer, “Operatörlere, bant ve kanal değişikliği dolayısıyla sağladıkları destekler için teşekkür ediyoruz. Bu çalışma, 3N'den bile daha zor bir çalışmaydı. Herkes burada üzerine düşeni fazlasıyla gerçekleştirdi" dedi.


TELKODER Başkanı Yusuf Ata Arıak etkinlik açılışında yaptığı konuşmada şehiriçi telefon görüşmelerinin rekabet açılmasının önünde bir engel bulunmadığını ve şehiriçinin açılmasından dolayı duyduğu memnuniyeti ifade etti. Arıak tüketici açısından bakıldığında, “rekabet var” diyebilmenin asgari şartları sıraladı: "Herhangi bir vatandaşın veya kamu kuruluşunun, Türkiye'nin her yerinde, temel sabit telefon hattı ve telefon numarası almak için Türk Telekom dışında birden fazla alternatif işletmeciden hizmet alabiliyor olması gerekir. Herhangi bir vatandaş ADSL almak istiyorsa, Türk Telekom müşterisi olmadan alternatif işletmecilerden bu hizmeti alabilmelidir. Herhangi bir sabit hat sahibi 10XY tuşlayarak her yöne doğru serbestçe görüşme yapabilmelidir. Herhangi bir sabit hat sahibinin, tercih ettiği işletmeciye süratle geçip, azami bir kaç gün içinde görüşme yapabiliyor olması gerekir. Bir sabit hat müşterisinin, hattını ve numarasını bir başka işletmeciye kolayca taşıyabilmesi gerekir. Bir ADSL müşterisinin, yeni işletmecisine kesinti yaşamadan geçebiliyor olması gerekir."


3. Telekomünikasyon Zirvesi'nden diğer başlıklar...


Türk mühendise AB freni


Turkcell internet kullanmayanı 3G ile tanıştıracak