Genel 08 OCAK 2014 / 11:02

RealSense teknolojisiyle insanlaşan cihazlar

Intel, CES 2014’te, tüm cihazlara sezgisel hareket etme yeteneği katan “Intel RealSense teknolojisi”ni ve sesle idare edilebilen kişisel asistan “Nuance Dragon Assistant”ı tanıttı. Intel giyilebilir teknolojilerini ve işbirliklerini de CES’te açıkladı.




Intel, CES 2014’te iş ortakları ile birlikte Intel tabanlı cihazlar için insan gibi sezerek hareket etme olanağı sunan “Intel RealSense teknolojisi” adlı yeni ürün grubunu duyurdu. Yeni ürün grubunun ilk ürünlerinden biri cihazların, derinliği insan gözü gibi “görmesine” olanak tanıyan Intel RealSense 3D kamera oldu. Intel RealSense 3D kamera, dünyanın ilk ve en küçük bütünleşik 3D derinlik ve 2D kamera modülü olma özelliğini taşıyor.

İnsanlar gibi gören cihazlar

İlk Intel RealSense 3D kamera, sınıfının en iyisi derinlik sensörü ve full 1080p renkli kameradan oluşuyor. Kamera, parmak hareketlerini sezerek jest ve mimikleri eksiksiz tanıyabiliyor, hareket ve duyguları anlayabiliyor. Ön ve arka planları tanıması, cihazın kontrolünü, etkileşimli artırılmış gerçeklik sunmasını, cisimleri 3 boyutlu olarak taramasını sağlıyor.

CES’te Dell, Lenovo ve Asus’un bütünleşik kamerayla gelen 7 farklı modeli sergilendi. Intel yeni RealSense 3D kamera’nın, 2014’ün ikinci yarısında Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo ve NEC tarafından pazara sunulacak olan 2’si 1 Arada bilgisayarlarda, Ultrabook, dizüstü bilgisayar ve Hepsi Bir Arada bilgisayarlarda dahili olarak geleceğini açıkladı.

Intel’in Microsoft ile gerçekleştirdiği işbirliğiyle Skype ve Lync’te RealSense 3D kamera ile görüntülü arama ve video konferansı bugüne kadarki en gerçekçi ve 3 boyutlu hale geliyor. 3D kamera, görüntülü arama sırasında kullanıcıya arka planı kontrol etme ve kaldırma, böylece arayanı çevresindeki görüntüden bağımsız tek başına gösterme olanağı sunuyor. Bu özellik sayesinde kullanıcılar arka planlarını değiştirebiliyor, bir sunum paylaşmak için tamamen kaldırabiliyor ya da video konferans sırasında karşılıklı bir film veya maç izleyebiliyorlar.

Mimik, ses ve dokunuşların, çocukları oyun yoluyla eğitime çok daha aktif katılmaya teşvik edeceğine inanan Intel, “Eğlenerek öğrenme” (Edutainment) alanında Scholastic adlı global çocuk yayıncılık eğitim ve medya şirketi ile işbirliği gerçekleştirdi. Işbirliği kapsamında iki şirket, Scholastic’in dünyaca ünlü iki oyunu için çocukların el ve kol hareketlerini kullanarak, konuşarak ve dokunarak oyuna daha fazla dahil olmalarını sağlayacak etkileşimli deneyimler tasarlayacak.

3D Systems (3DS) ile yapılan işbirliği kapsamında da 3 boyutlu tarama ve baskı özelliklerini son kullanıcılara sunmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriliyor. 2014’ün ikinci yarısında 3DS, Intel RealSense 3D kameraya sahip cihazlar üzerinde tüketicilere yönelik Sense adlı tarama, düzenleme ve baskı yazılım uygulamalarını sunacak.

 Herkesin bir kişisel asistanı olacak

Intel, bilgisayarın kullanıcıyı “duyma” yetisini de, yeni nesil Nuance Dragon Assistant ile bir adım öteye taşıyor. Yeni Dragon Assistant, popüler web siteleri ve uygulamalarla birlikte çalışan bir kişisel asistan. Kullanıcılar uygulamayla birlikte gelen karakterlerden birini seçerek Intel tabanlı cihazlarda soru ve ihtiyaçları için bu asistanla diyalog kurabiliyorlar. Sadece konuşarak müzik çalmasını, sorularına yanıt vermesini, içerik bulmasını ya da kendilerini arkadaşlarına bağlamasını isteyebiliyorlar. Dragon Assistant takvim kontrollerini yapabiliyor, harita ve yol tarifleri konusunda destek verebiliyor, kullanıcı için uçak bileti bulabiliyor ya da istediği restorana rezervasyon yaptırabiliyor. Dragon Assistant sayesinde kullanıcılar çevrimdışıyken de cihazlarını kontrol edebiliyor, notlar aldırabiliyorlar.

Halihazırda Acer, Dell, HP ve Lenovo’nun 2’si 1 Arada, Ultrabook, dizüstü bilgisayar ve Hepsi Bir Arada cihazlarında bütünleşik olarak gelen Dragon Assistant, 2014’ün ilk aylarında Asus ve Toshiba’nın cihazlarına ve Lenovo’nun tabletlerine de dahil edilecek.

CES 2014’te konuşan Intel Başkan Yardımcısı ve Sezgisel Bilgiişlem Grubu Genel Müdürü Mooly Eden, “İnsanlar yüzyıllardır, cihazları kendi isteklerini yerine getirsin diye yeni diller, teknikler ve komutlar öğrenmek durumunda kaldı. Intel RealSense teknolojisi ile amacımız, bu durumu tersine çevirmek ve cihazlarımızı bizim hareketlerimizi öğrenir ve bizi anlar hale getirmek. Cihazları insan mimik ve jestlerini tanıyan teknolojilerle donatarak eğitim, iletişim ve oyun gibi gündelik deneyimlerimizi dönüştürüyoruz. Intel RealSense teknolojisi, yeni 3 boyutlu deneyimler getirecek. Artırılmış gerçeklik, 3 boyutlu oyunlar, 3 boyutlu görüntü yakalama ve paylaşma gibi özellikler sayesinde kullanıcılar video konferans görüşmeleri, eğitim ve eğlenerek öğrenme gibi alanlarda çok daha canlı deneyimler yaşayabilecek” dedi.

Intel giyilebilir teknolojilerini ve işbirliklerini de CES’te açıkladı

Intel CEO’su Brian Krzanich, Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı CES 2014’ün açılışında yaptığı konuşmada Intel’in mobil ve giyilebilir cihazlar alanında yeni ürün, girişim ve stratejik işbirlikleri hakkında bilgi verdi.

“Intel Inside” Giyilebilir Cihazlar

Krzanich, Intel’in giyilebilir cihazlar alanında yaşanan yenilikleri hızlandırmak için çeşitli ürünleri ve girişimleri aktif şekilde takip ettiğini belirtti. Intel’in giyilebilir ürünler geliştirme konusunda yaşanan bu yeni evrime, tüketicilerin kullanımına hazır referans tasarım cihazları ve platformları yaratarak destek verdiğini söyledi.

Intel’in yeni akıllı giyilebilir teknolojileri araştırmak ve pazara sunmak üzere lüks perakende zinciri Barneys New York, Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi ve uluslararası tasarım evi ve küratörü Opening Ceremony ile stratejik işbirliği yaptığını da duyuran Krzanich, Intel’in yaratıcılığı ve yenilikçiliği teknolojiyle hızlandırmayı hedefleyen küresel girişimi “Make It Wearable”a da start verdi. Bu girişim kapsamında Intel, en akıllı ve en yaratıcı kişileri estetik, pil ömrü, güvenlik ve gizlilik gibi giyilebilir cihazların ve her geçen gün artan bilgisayarların yaygınlaşmasını etkileyen faktörler üzerinde düşünmeye davet ediyor. Toplam 1,3 milyon dolar nakit ödül yarışma kapsamında Intel, finalistlere yaratıcı hayallerini gerçekleştirme fırsatı vermek için sektörün önde gelen isimleri ile bağlantı kurmalarına da yardımcı olacak.

Krzanich, Intel’in giyilebilir cihazlar alanında yaşanan yenilikleri hızlandırmak için çeşitli ürünleri ve girişimleri aktif şekilde takip ettiğini belirtti. Intel’in giyilebilir ürünler geliştirme konusunda yaşanan bu yeni evrime, tüketicilerin kullanımına hazır referans tasarım cihazları ve platformları yaratarak destek verdiğini söyledi.

Intel CEO’sunun sergilediği giyilebilir referans cihazlar arasında biyometrik ve fitness özellikli akıllı kulaklıklar, kullanıcı deneyimini daha sezgisel hale getirmek için her an kullanıma hazır olan ve mevcut avuçiçi bilgisayar teknolojileriyle entegre olabilen akıllı bir kulaklık ve akıllı bir kablosuz şarj istasyonu dikkat çekiyor.