Genel 09 AĞUSTOS 2010 / 04:51

Ramazanda ve bayramda ev telefonundan konuşmak bedava

Türk Telekom, Ev Avantaj tarifelerine daha çok abone kazandırmak için kesenin ağzını açtı.

Türk Telekom, Ev Avantaj tarifelerine daha çok abone kazandırmak için kesenin ağzını açtı.


Türk Telekom, Ev Avantaj tarifesi abonelerine sunduğu akşam 7'den sabah 7'ye kadar bedava konuşma fırsatını yıl sonuna kadar uzatırken, haftasonu Antalya'da yaptığı basın açıklamasıyla Ev Avantaj tarifesi kullanıcıları için Ramazan ayında ve bayramda tüm gün şehiriçi ve şehirlerarası görüşmelerin bedava olacağını duyurdu. Kampanya, Ramazan ayı ve bayram boyunca şehiriçi-şehirlerarası ayrımı olmadan ev ve iş telefonlarına doğru yapılan bütün aramalar için geçerli olacak.

Ramazan ayı öncesinde duyurulan bu yeni kampanya, 4 milyonu aşkın Ev Avantaj kullanıcısına 1 aydan uzun bir süre gün boyunca bedava konuşma olanağı sağlayacak. "7'den 7'ye bedava" kampanyasının da geçerli olduğu Ramazan ayı ve bayramı süresinde, her iki kampanyadan da yararlanarak tüm gün boyunca bedava konuşma fırsatına kavuşan Ev Avantaj müşterilerine toplam 6 bin dakikalık adil kullanım limiti uygulanacak.

Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan, yeni kampanyaya ilişkin şunları söyledi: "Ramazan ayında müşterilerilerimizin beklentilerinin karşılanmasına yönelik bu kampanya ile Ev Avantaj müşterilerimize sağladığımız faydalara bir yenisini daha ekledik. Kısa süre önce tüm müşterilerimiz için 7'den 7'ye bedava kampanyamızın süresini yıl sonuna kadar uzattığımızı açıklamıştık. Son olarak Ev Avantaj tarifelerini kullanan müşterilerimize, Ramazan ayı ve bayramı süresince tüm gün bedava konuşma fırsatı sunuyoruz. Tüm Ev Avantaj müşterilerimiz, bu bir ay boyunca ev ve iş telefonları ile yapacakları görüşmeler için hiçbir ücret ödemeyecekler. Bu kaçırılmayacak fırsatın müşterilerimizden yoğun ilgi göreceğine inanıyoruz."

Bedava ama niye bedava?

Dünya genelinde hizmet sunan şirketler, hizmetlerinin kullanımı için önden talep veren ve aldıkları hizmetin parasını peşin ödeyen kullanıcıları el üstünde tutuyorlar. Türk Telekom'un sunduğu Ev Avantaj paketleri de bu modele karşılık geliyor. Ev Avantaj abonesi olduğunuzda, seçtiğiniz pakete bağlı olarak kuruma belli bir süre görüşme süresi taahhüdünde bulunuyor ve kullansanız da kullanmasanız da, bu hizmetin karşılığının aylık olarak size faturalandırılmasını kabul etmiş oluyorsunuz. Böylece kurum sağladığı hizmetin kullanılmamasının neden olacağı gelir kaybı riskini azaltmış oluyor. Bu gibi tarifelere geçişin özendirilmesinin ardında yatan ana sebep bu.

Yatırımlarda aslan payını internet altyapısı alıyor

Antalya'da bir sunum yapan Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Eren Demircan, Türk Telekom'un marka değerinin geçtiğimiz yıldan bu yana 100 milyon dolarlık bir artışla 1,7 milyar dolara yükseldiğine değinerek söze başladı. Türk Telekom'un 2005 yılından itibaren 8 milyar lira yatırım yaptığına, bunun 2,5 milyar liralık kısmının sadece geçen yıla ait olduğuna dikkat çeken Demircan, kurumun bugün 16.3 milyon ev ve iş yeri hattı, 6.5 milyon ADSL ve 11,5 milyon GSM müşterisine katma değerli hizmet sunan bir yapısı olduğunu belirtti. Kurumdaki sürekli artan istihdam rakamlarına da değinen Demircan, "Sadece geçtiğimiz 6 aylık sürede 3 bin 500 kişiyi işe aldık. Türk Telekom bugün 35 binden fazla çalışana istihdam sağlayan bir kurumdur" dedi.

Yatırımlarda en büyük payın altyapıların geliştirilmesi için harcandığını ve internet altyapısının bu harcamadan önemli bir pay aldığını söyleyen Demircan, Mayıs 2009'da duyurulan 8 Mbit internet tarifesi kullanıcı sayısının 3,5 milyonu aşarak toplam ADSL abonelerinin yarısına ulaştığı. 16 ayda veri kullanımı yüzde 89 artarak kullanıcı başına ortalama kullanım rakamı 12 GB'a yükseldiği bilgisini verdi.

Toplam trafik yüzde 16 arttı

Türk Telekom Satış Başkanı Aydın Çamlıbel de, Türk Telekom'un son zamanlarda ev telefonuyla bütünleşik olarak verdiği hizmetlere dikkat çekti. Ev telefonu aboneliği üzerinden medikal yardım, konut sigortası, ev güvenlik sistemi gibi çözümler sunmaya başladıklarını söyleyen Çamlıbel, Mart 2010'daki ev avantaj tarifesinden sonra 5 ayda Türk Telekom müşterilerinin yüzde 25'inin, yani yaklaşık 4,3 milyon abonenin bu tarifeye geçiş yaptığını belirtti. Bu tarifelerle müşterilerine 350 milyon TL değer kattıklarını ifade eden Çamlıbel, bunun sonucu olarak mobil trafiğin yüzde 28, şehirlerarası trafiğin yüzde 41, şehiriçi trafiğin yüzde 11 ve toplam trafiğin yüzde 16 arttığına dikkat çekti.

Uzak mesafede rekabet kalite ve hizmet çeşitliliğine kaymalı

Kampanya dahilinde cep telefonlarıyla birlikte 1. bölge yurtdışı aramaların da dakikasının 6,5 kuruşa çekilmesinin uzak mesafe telekom operatörlerinin rekabetine nasıl yansıyacağı yönündeki sorumuza da Çamlıbel şöyle cevap verdi: "Bu alanda rekabet ederken uzak mesafe telefon hizmetleri sunan operatörlerin rekabetini etkilememek için Türk Telekom olarak buna uygun bir fiyat politikası izliyorduk. Ancak toplam ses trafiğine baktığınızda cep telefonu operatörlerinin büyük bir ağırlığı olduğunu görüyorsunuz. Dolayısıyla o tarafta da rekabet çok hızlı ilerliyor ve bizim de bu rekabete ayak uydurmamız gerekiyor. Bu nedenle yurtdışı görüşme fiyatlarımızı yeniden belirleme yoluna gittik. Bu alanda hizmet veren diğer operatörler görüşme kalitesine ve ek servislere yatırım yaparak rekabet gücünü artırabilirler."

Toplantının sürprizi Cem Yılmaz oldu

Açıklanan bedava görüşme fırsatının ardından toplantının bir diğer sürprizi de Cem Yılmaz oldu. 3 yıldan uzun süredir Türk Telekom reklamlarında boy gösteren Cem Yılmaz, bilişim ve ekonomi muhabirlerinden oluşan topluluğun karşısına çıkarak iletişim vizyonu ve Türk Telekom ile birlikteliğini espirili üslubuyla ele aldı. Basın mensuplarıyla yaklaşık 1 saat sohbet eden Yılmaz, yaptığı anlaşma karşılığı yılda 2,5 milyon dolar para aldığını da açık etmekten geri durmadı.