Genel 16 HAZİRAN 2010 / 10:05

PwC'nin "Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış" raporu yayınlandı

Rapora göre dünya dijitale döndükçe eğlence ve medya sektörü kendine yeni alanlar arıyor.

Rapora göre dünya dijitale döndükçe eğlence ve medya sektörü kendine yeni alanlar arıyor.


PricewaterhouseCoopers'in (PwC) "Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış 2010-2014" raporuna göre teknolojide yaşanan dijital dönüşüm eğlence ve medya sektörünün tüm bölümlerini etkisi altına aldı. Araştırmaya göre geçtiğimiz yıl yaşadığı düşüşün ardından yeniden yükselişe geçen Eğlence ve Medya sektörü, yıllık ortalama yüzde 5'lik büyümeyle 2014 yılında 1,7 trilyon dolara ulaşacak. Türkiye'de ise 2009 yılındaki gerilemenin ardından eğlence ve medya sektörünün 2014 yılında 9,7 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Önümüzdeki 5 yılda eğlence ve medya sektörünün en hızlı büyüyeceği bölge ise yıllık ortalama 8,8 büyümeyle 2014'te 77 milyar dolara ulaşacak olan Latin Amerika olacak. 2. sırada ise yıllık ortalama yüzde 6,4 büyümeyle 2014 yılında 475 milyar dolara ulaşacak olan Asya Pasifik bölgesi yer alıyor. Asya Pasifik bölgesini yüzde 4,6 ortalama yıllık büyüme oranıyle 2014 yılında 581 milyar dolara ulaşması beklenen EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesi izliyor.

2009 yılında 460 milyar dolarla en büyük Eğlence ve Medya pazarının olduğu Kuzey Amerika bölgesi ise yıllık ortalama yüzde 3,9 büyüme ile 558 milyar dolara ulaşacak.

Rapora göre, dünyadaki dijital dönüşüm genişlemeye ve hızlanmaya devam ettikçe, dijital teknolojilerinin eğlence ve medya sektörünün tüm bölümleri üzerindeki etkisi artacak. Ekonomideki belirsizliğe rağmen eğlence ve medya sektöründeki bu değişim geçtiğimiz yılki araştırmada öngörülenden çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Sektörün dijitalleşmesi yönündeki değişimin sürücü koltuğunda ise tüketiciler oturuyor.

Türkiye'de de büyüme sürecek

Dünya genelindeki ekonomik krizle birlikte 2009 yılındaki gerilemenin ardından önümüzdeki 5 yılda Türkiye'de eğlence ve medya sektörünün büyümesini sürdüreceği öngörülüyor. Rapora göre, 2009 yılında Türkiye'de 5,3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan eğlence ve medya sektörünün 2010 yılında 6 milyar dolara yaklaşması bekleniyor. Önümüzdeki 5 yılda yıllık ortalama yüzde 13 büyümesi beklenen sektörün 2014 yılında yaklaşık 9,7 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü ortaklarından Gökhan Yüksel, rapor sonuçları ile ilgili şu değerlendirmede bulundu: "Yaşanan ekonomik kriz Türkiye'de eğlence ve medya sektörünü kısa vadede etkilemiş olmakla beraber sektörün önümüzdeki 5 yılda çift haneli oranlarla tekrar hızlı bir büyüme sürecine girmesini beklemekteyiz. Ekonomik kriz özellikle reklam harcamalarında önemli düşüşe neden olsa da özellikle basılı medyanın bir uzantısı olan dijital mecraların artması ile birlikte televizyon ve dijital medyada reklam sektörü kriz öncesi dönemin önüne geçecektir. Özellikle internet reklamcılığında Türkiye'nin yıllık ortalama yüzde 27'lik büyüme ile en hızlı büyüyen pazarlardan biri olması bekleniyor."

PwC Eğlence ve Medya Sektörü Küresel Lideri Marcel Fenez de raporla ilgili şu değerlendirmede bulundu: "Bazı şirketler, pazarın sürekli dağılmasını bir tehdit olarak algılıyor. Aslında bunun bir fırsat olarak ele alınması gerekiyor. Bu dağılma, pazara giden geleneksel kanallar veya daha da önemlisi sosyal medya aracılığıyla şirketlerin alıcılarına karşı olan yaklaşımlarında bir yaratıcılık şansı veriyor. Şirketlerin, her iki durumda da tüketicilerin kalplerini, zihinlerini ve paralarını kazanmaları kaçınılmaz."

Kaçınılmaz olan dijital geçişte bir tutarlılık olmasına rağmen, bu geçişin gerçekleşme şekli ve değişimin adımları pazara göre değişiyor. Mevcut pazar büyüklüğü ve gelecekteki büyüme açısından bölgesel ve ülkesel farklılıklar, altyapı, erişim durumu ve tüketici davranışları etrafındaki yerel faktörleri yansıtıyor. Örneğin, Japonya'da, büyüme eğrilerindeki diğer pazarların yeri halen en altlardayken, mobil internet patlaması, 2009 yılındaki mobil internet harcamalarındaki küresel harcamaların yüzde 53'ünü kapsayarak şimdiden kendini gösterdi.

Araştırmanın Türkiye'ye ilişkin sonuçları için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Öne çıkan diğer sonuçlar ve küresel rakamlar için buraya tıklamanız yeterli.

" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun