Genel 19 KASIM 2008 / 14:40

"PC pazarında gelişim durmayacak, netbook ivme kazandıracak"

Acer Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Emanuele Accolla ile küresel pazarda netbook pazarının yeri ve Acer’ın son dönemdeki yükselişi hakkında konuştuk.

Acer Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Emanuele Accolla ile küresel pazarda netbook pazarının yeri ve Acer’ın son dönemdeki yükselişi hakkında konuştuk.


Geçtiğimiz günlerde Dubai’de gerçekleştirilen “ACER META PRESS CONFERANCE”da Acer Avrupa,Orta Doğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Emanuele Accolla ile netbook pazarı ve Acer’ın son dönemdeki yükselişi hakkında konuşma olanağı bulduk.


Acer olarak son dönemde bir çıkış yakaladınız. Bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?


Son 5 yılda yükselen bir ivme kazandık. Pazar paylarımız hızlı bir şekilde artıyor. Acer olarak masaüstü bilgisayarlarda EMEA’da HP, Dell, Asus, Toshıba ve Lenovo arasında en hızlı büyüyen şirket olduk ve HP ve Dell’den sonra üçüncü sırada yer aldık. EMEA Bölgesi’nde PC yüklemelerinde geçen yıla göre toplamda yüzde 27 artış yakaladık ve geçen yıla göre yüzde 90.2’lik bir büyüme performansı gösterdik. META (Ortadoğu, Türkiye, Afrika, Gürcistan, Ermenistan, Azerbeycan, Türkmenistan, Pakistan) Bölgesi'nde de son üç yılda hızlı bir ilerleme kaydettik. Diğer yandan pazarlara bakıldığında EMEA bölgesi de büyüyen pazarlardan biri oldu. Asya Pasifik ve Latin Amerika, en hızlı büyüyen bölgeler. EMEA bölgesinde 2008’de PC pazarının büyüme oranı konusundaki beklentimiz ise yüzde 25.


Dünya netbook pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Acer olarak bu konuda nasıl bir strateji izleyeceksiniz?


Netbook'lar bence PC pazarının yeni fenomeni. Her geçen gün ilgi ve pazarı artacak. 2008’in sonuna kadar 7-8 milyon ünite arasında netbook satılması bekleniyor. 2009’da ise netbook satışları tepe noktaya ulaşacak ve 2009’da tüm markalar toplamında 30 milyon adet netbook satılacağı tahmin ediliyor. Yani netbook pazarı PC pazarı içinde hızla yükselişe geçecek. 300 milyon dolarlık küresel PC - dizüstü pazarının yüzde 20-25’ini ise netbook'lar alacak. Bizim büyüme ivmelerimizden biri de netbook'lar oldu. Bizim netbook konusunda üç tane hedef kitlemiz olacak. Biri niş kullanımın sözkonusu olacağı halihazırda PC veya dizüstü kullananlar, diğeri daha önce hiç PC kullanmamış olanlar, üçüncüsü de devamlı mobil olan ve internete devamlı ihtiyacı olan kullanıcılar.


Türkiye pazarı ile ilgili düşünceleriniz neler? Netbook pazarı olarak Türkiye’yi nasıl değerlendiriyorsunuz?


Türkiye bizim için spesifik bir pazar. Acer olarak biz Türkiye’de 2008 yılına iyi başladık. Mart ve Nisan aylarında ise politik dalgalanmalar nedeni ile durgunluk yaşadık. Ancak yavaş da olsa alımlarda kıpırdanma olacak. Türkiye’de Acer’i son üç senedir konumlandırıyoruz. Türkiye’de dizüstü pazarında üçüncü sırada yer alıyoruz ve yüzde 14.1’lik pazar payına, masaüstü pazarında ise 4. sırada yer aldığını ve yüzde 6.7’lik pazar payına sahibiz. Bugüne kadar pazardaki başarının büyük bölümü bireysel tüketici tarafından geldi. Bundan sonraki süreçte kurumsal ve profesyonel pazara odaklanacağız. KOBİ ve kurumsal alanda büyümeyi planlıyoruz.


Netbook tarafına gelince aslında Türkiye netbook pazarı olarak önemli bir potansiyel taşıyor. Çünkü telekomünikasyon konusunda sahip olduğu hareketlilik netbook pazarı açısından çok önemli. BU da netbook pazarı olarak Türkiye’yi çok önemli bir noktaya taşıyor.


Küresel krizin PC pazarına etkileri sizce ne olacak?


Pazarda büyüme devam edecek ancak eski senelerdeki kadar fazla olmayacak. Araba satışlarının yüzde 24 düştüğü bir ortamda PC satışları yüzde 20 arttığı görülüyor. PC satışları her ne olursa olsun çok büyük oranda etkilenmeyecek. Çünkü hem eğlence, hem iş hem eğitim için kullanılıyor. PC satın almaları insanlar için her zaman öncelikli olacak. Krizin asıl etkisi de yeni yeni hissedilmeye başlanacak. Bu nedenle de biz 2009 yılı için stratejiler kurgulayacağız. Ancak bunu yalnızce biz değil bütün markalar yapacak. Önümüzdeki süreçte de, yeni stratejleri içinde çoklu marka stratejisini konumlandırdık. Çünkü tek bir marka ile değişik pazarların farklı ihtiyaçlarını karşılamak güçleşiyor. Bu doğrultuda Packard Bell ve Gateway, Emachine’i bünyemize katmıştık. Farklı pazarlardaki farklı ihtiyaçları da çoklu marka stratejimizi yoluyla karşılayacağız.