Genel 13 EYLÜL 2012 / 16:42

Oyunda dünya pazarı 70 milyar dolar, Türkiye'nin payı 200 milyon dolar

Oyunda Türkiye'nin payı daha da artmalı

ICT Summit Eurasia - Bilişim Zirvesi'12 kapsamında düzenlenen Dijital Oyunda Sonraki Adım Forumu'nda Türkiye'deki oyun sektörünün mevcut durumu ve getirdiği fırsatlar masaya yatırıldı. 



ICT Summit Eurasia - Bilişim Zirvesi'12, bu yıl 2. kez oyun konulu bir foruma ev sahipliği yaptı. BTnet.com.tr'nin ev sahipliğinde düzenlenen forum, 12 Eylül Çarşamba günü 150'ye yakın izleyici eşliğinde gerçekleştirildi.

Geçtiğimiz yıla kıyasla ilgideki artışın bir hayli dikkat çektiği forumda açılış konuşmasını yapmak üzere kürsüye çıkan BTnet.com.tr Yayın Yönetmeni Levent Daşkıran, son iki yıldır uluslararası kimliğe bürünen ve binlerce profesyonel katılımcıyı ağırlayan Bilişim Zirvesi'nde oyunun yerini sağlamlaştırmak istediklerini ifade ederek sözlerine başladı.

"Oyun artık sadece bir eğlence aracı olmanın ötesinde kendi başına bir mecra haline geldi, Hollywood'u bile geride bırakan dev bir endüstriye dönüştü" diyen Daşkıran, binlerce profesyonelin bir araya geldiği ve bilişime dair birçok farklı konunun konuşulduğu böyle kapsamlı bir etkinlikte oyunun getirdiği potansiyele dikkat çekmek ve 'oyunun daha fazla ciddiye alınmasını sağlamak' amacında olduklarını ifade etti.

Pazar 70 milyar dolar, bizim payımız 200 milyon dolar

Daşkıran'ın ardından konferansın ana konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelen Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF) Başkanı Mevlüt Dinç, “Dijital Oyunlar Nereye? Online Oyun Üretimi ve Tüketimi” başlıklı konuşmasıyla Türkiye'deki dijital oyun dünyasına ışık tuttu. Sektörün dünya genelinde 70 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaştığını, ancak Türkiye'nin bu pazardan ancak 200 milyon dolar civarında bir pay aldığını ifade etti.

Oyun sektöründeki gelişimin nitelikli iş alanı yaratmak ve genç nüfusun potansiyelini değerlendirmek adına büyük fırsatlar ortaya koyduğunu söyleyen Dinç, "Hitap ettiği yaş itibariyle neredeyse 2-3 yaşa kadar inmiş, akıllı telefonlardan sosyal mecralara kadar hemen her platforma damgasını vurmuş bir kavrama daha yakın olmak ve eğitimden pazarlamaya tüm potansiyeli değerlendirmek zorundayız" diye konuştu.

Mevcut iş modelleri ve sosyal oyunlar panellerin konusuydu

Mevlüt Dinç'in konuşmasının ardından Ardından Merlin’in Kazanı Web Sitesi Yayın Yönetmeni Murat Oktay‘ın moderatörlüğünde “Dijital Oyun Nasıl Bir İş Modeline Dönüştürülebilir?” konulu panel gerçekleştirildi.



METUTECH-ATOM’un Yöneticisi Emek Kepenek, Tekjeton Genel Koordinatörü Burak Aydoğan, Hrika Çözümler Kurucu Ortağı Murat Aytun, Tick Tock Boom Digital PR & Marketing Ar-Ge Uzmanı Yüce Aksoy ve Güneli ve Koç Hukuk Bürosu'nun fikri haklar konusunda uzman ismi Avukat Serhat Koç'un yer aldığı panelde dijital oyunların bir gelir modeli olarak nasıl konumlandırılacağı birçok yönden masaya yatırıldı.

Günün “Sosyal Ağlar Üzerinde Oyun Ekonomisi” konulu ikinci paneli BTnet.com.tr Yayın Yönetmeni Levent Daşkıran‘ın moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Peak Games Strteji Direktörü Aycan Demirhan, Yoğurt Teknoloji Lideri Engin Erentürk, RIOT Games Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu ve Seti Media Kurucu Ortağı Tuğbek Ölek'in katıldığı panelde, oyunların sosyal yönü ve bunların olası potansiyeli kapsamlı bir sohbet eşliğine ele alındı.

Foruma dair videolar yakında sitemizde yer alacak.