Genel 06 NİSAN 2010 / 12:35

Oyun pazarında yeni isim, yeni işbirliği

Oyun pazarının büyüyen kısmı ‘Free2Play’ oyuncusu GamersFirst ile işbirliğine başlayan Oyun Ekolay, yeni dönemde Oyuncu.com adıyla dünyada tercih edilen çok kullanıcılı çevrimiçi oyunları Türk oyunseverlerle buluşturacak.

Oyun pazarının büyüyen kısmı ‘Free2Play’ oyuncusu GamersFirst ile işbirliğine başlayan Oyun Ekolay, yeni dönemde Oyuncu.com adıyla dünyada tercih edilen çok kullanıcılı çevrimiçi oyunları Türk oyunseverlerle buluşturacak.


Adını Oyuncu.com olarak değiştiren Oyun Ekolay, en çok tercih edilen çevrimiçi oyunları sunmak üzere GamersFirst ile işbirliği yapmaya başladı. Free2Play, MMOG (Massively Multiplayer Online Game-ücretsiz oynanan çok oyunculu çevrimiçi oyun) alanında faaliyet gösteren GamersFirst ile yapılan işbirliği ile küresel çapta tercih edilen pek çok oyun, Oyuncu.com üzerinden sunulacak. İşbirliğinin ilk adımı olarak da, Türkiye'de de 100 bini aşkın kullanıcı tarafından oynanmaya başlayan "Runes of Magic" adlı oyun, tamamen Türkçe ve yerelleştirilmiş versiyonuyla Türk oyunseverlerle buluşacak.

Oyuncu.com olarak yapılan işbirliğinin Türk internet dünyası önemli bir adım olduğunu belirten Doğan Online CEO'su, Babür Çelebi, GamersFirst oyunlarının Oyuncu.com üzerinden Türkçe olarak sunulması, Oyuncu.com ve Doğan Online'ın geleceğe yönelik vizyonunun bir ifadesi. Bünyemizdeki portal ve siteler aracılığıyla en kaliteli içeriği sunmayı amaçlıyoruz" diye konuştu. GamersFirst CEO'su Joshua Hong da, büyük potansiyel taşıdığına inandıkları Türkiye oyun pazarına daha fazla yakınlaşmak istediklerini ve bu adımı attıklarını belirtti. Türkiye'de deneyimli bir iş ortağı ile ilerlemeyi istediklerini ve bunu başardıklarını dile getiren Hong, "Türkiye oyun pazarına bu işbirliği ile yenilikler getireceğiz" diye konuştu.

Oyun pazarında gelişim yönü ‘Free2Play'

Dünya oyun pazarı büyüklüğünün 50 milyar dolar olduğunu ve her yıl yüzde 9.1 oranında büyümenin yaşandığının belirtildiğini ifade eden Doğan Online CEO'su, Babür Çelebi, Türkiye'de 50 milyon dolar olan pazarın ise önümüzdeki 5 yıl içinde iki katına çıkmasını beklediklerini belirterek özellikle Free2Play pazarında son iki yılda yaşanan hızlı büyümeye dikkat çekti. Pazarın büyümesine katkı sağlamak ve çok kullanıcılı oyunları yaygınlaştırmak yönünde bu işbirliğini hayata geçirdiklerini belirten Çelebi, "Oyuncu. com masa oyunları, flash oyunlar, oyna kazan ve konsol tabanlı oyunlarımız vardı. GamersFirst işbirliği ile onu da sunmaya başlamış olduk. "Runes of Magic" ilk kez Türkiye'de yerelleştirilmiş versiyonu ile sunulmuş olacak" diye konuştu.