Genel 17 AĞUSTOS 2009 / 12:12

Oyun pazarında Çinliler ABD ve Avrupa'yı zorluyor

Avrupalı ve Amerikalı oyun üreticileri, çevrimiçi pazarlamaya odaklanan Çinli üreticiler karşısında zorlanıyorlar ve yeni iş modelleri arıyorlar.

Avrupalı ve Amerikalı oyun üreticileri, çevrimiçi pazarlamaya odaklanan Çinli üreticiler karşısında zorlanıyorlar ve yeni iş modelleri arıyorlar.


İngiltere'de gerçekleşen Edinburgh Interactive konferansında konuşan BMO Capital Markets uzmanı Edward Williams, Avrupalı ve Amerikalı oyun üreticilerinin Çinli rakipleri karşısında zorlandığını söyledi. Williams, şu yorumlarda bulundu: "Batılı dijital oyun üreticileri hazırlanan bir oyunu DVD'ye kaydedip perakende satış yoluyla pazara veriyor. Buna karşın, Çinli üreticiler ise aslen PC pazarına yönelik oyunlarını çevrimiçi pazarlama yöntemiyle satıyorlar. Oyun konsollarının Güney ve Doğu Asya'da pek yaygın olmaması da Çinli üreticilerin lisans giderlerini düşürüyor."

Williams, Batılı dijital oyun üreticilerinin işletme giderlerinin sürekli artmasına yol açan temel faktörleri konferansta şu şekilde anlattı: "Oyunların hacmi büyüyor, geliştirme süresi ve personel maliyetleri artıyor. Piyasa çok parçalı. Bu durum oyun geliştirenlerin yeni bir oyunu birden fazla platform için hazırlama zorunluluğu doğuruyor. Ayrıca telif ve lisans ücretlerinde artış var. Dijital oyun pazarı, son 12 ayda ise yavaşlamış görünüyor. Bu süre içinde ABD'deki oyun satışlarında yüzde 29 düşüş kaydedildi."

" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun