Genel 01 TEMMUZ 2010 / 14:07

Optiplex davasına Dell Türkiye'den cevap geldi

Dell Türkiye, sabah yayınladığımız New York Times kaynaklı haber hakkında bir açıklama yayınladı.

Dell Türkiye, sabah yayınladığımız New York Times kaynaklı haber hakkında bir açıklama yayınladı.


Bugün sabah saatlerinde yayınladığımız New York Times kaynaklı haberde Dell'in 2003-2005 yılları arasında piyasaya sürdüğü Optiplex bilgisayarlarda yer alan arızayı önceden bildiğine dair iddialara yer vermiştik (http://www.btnet.com.tr/wps/portal/bilisim/guvenlik/haberler/detay?wcm.haberId=btnethaber_1277900752395).

Türkiye'deki Dell kullanıcılarını da dolaylı olarak etkileyebileceğini düşündüğümüzden dolayı Dell Türkiye ile iletişime geçtik. Dell Türkiye, New York Times kaynaklı haber konusunda tarafımıza bir açıklama gönderdi. Açıklamayı aynen yayınlıyoruz.

29.06.2010 tarihli New York Times tarafından yapılan haberde Advanced Internet Technologies'in (AIT) Kuzey Carolina'da Dell'e 3 yıl önce açtığı dava ile ilgili olarak gelimeleri sizlerle paylaşmak ve yanlış anlamaların önüne geçmek isteriz.

Haberde; AIT'nin, müşterileri için Dell Optiplex bilgisayarları kiraladığı ve Nichicon kondansöterler neden gösterilerek bilgisayarların kendilerine arızalı olarak geldiği iddia edilmiştir. Oysa, OptiPlex bilgisayarların 2003-2005 yılları arasında dağıtımı gerçekleşmiştir, bizler bilgisayarların kondansatör dışında başka bir durum neticesinde bozulmuş olabileceği görüşündeyiz. Nitekim bilgisayarların bazıları Nichicon kondansatör içermediği gibi bazısı da içerdiği halde arızalı değildir.

AIT davası 3 yıl önce açılmış bir dava olup, Nichicon kondansatörler Dell tedarikçileri tarafından 2003-2005 yılları arasında kullanılmıştır. Dell, işortakları ve müşterileri ile tüm süreçte yakın bir işbirliğine gitmiş ve Nichicon kondansatörden kaynaklandığına inanılan problem nedeniyle tüm OptiPlex anakartları için garanti süresini Ocak 2008'e kadar uzatmıştır.

Dell bu süreci tüm müşterileriyle haberleşerek ve arızalı denilen bilgisayarları yerinde inceleyerek, yüzde yüz müşteri memnuniyetini sağlayarak sonlandırmıştır.

Nichicon kondansatörlerdeki hata pek çok üreticiyi etkilemiş olmakla beraber yaratılan spekülatif haberlerle Dell firmasının diğer firmalardan daha fazla etkilendiği yönünde bir hava estirilmektedir. Halbuki AIT davası bugün kullanımda olan hiç bir Dell ürününe yönelik değildir.

Dell bugün Türkiye'de hiç bir rakibin sahip olmadığı teknik servis hizmetiyle, 81 ilde yerinde servis imkanı sunmakta olup; Technology Business Research tarafından BT hizmetleri ve Müşteri memnuniyeti konusunda 1 numaralı firma seçilmiş, the Forrester Research tarafından Voice of the Customer Award almış ve Extended Business Office tarafından da Dell servisi yine sınıfında bir numara seçilmiştir.

Konuyu bu çerçevede bilgilerinize sunar, hassasiyetiniz için şimdiden teşekkür ederiz.

Dell Türkiye