Genel 06 TEMMUZ 2009 / 07:24

Online pazarlama, krize "yokum" diyor

Neo@Ogilvy, online mecra konusunda Avrupa'nın 14 ülkesini kapsayan incelemesini yayınladı.

Neo@Ogilvy, online mecra konusunda Avrupa'nın 14 ülkesini kapsayan incelemesini yayınladı.



Digital Marketing Compass 06 incelemesinin sonuçlarına göre karar verici konumundakiler, finansal krize karşın online pazarlamaya daha fazla yatırım yapmak istiyor. Online pazarlamaya itibar eden pazarlar arasında yer alan Türkiye'de, öncelikli olarak e-posta ve arama tabanlı pazarlama yöntemleri tercih ediliyor.



Uçtan uca stratejik dijital pazarlama çözümleri sunan Neo@Ogilvy, pazar araştırma şirketi SKOPOS işbirliğiyle 14 Avrupa ülkesinde yürüttüğü geniş tabanlı incelemenin sonuçlarını açıkladı. 2008 sonu - 2009 başında gerçekleştirilen Digital Marketing Compass 06 adlı inceleme, toplam 783 karar vericinin mevcut yatırımlarını, geleceğe yönelik bütçe planlarını ve online pazarlamaya ilişkin tutumlarını büyüteç altına alıyor. Digital Marketing Compass 06'da, online mecra üzerine yapılan çoğu çalışmanın aksine yalnızca "büyük bütçeli" şirketlerin değil, küçük ve orta ölçekli şirketlerle medya planlamasını kurum içinde gerçekleştiren şirketlerdeki karar vericilerinin görüşleri de yer alıyor. Raporun tamamına http://www.ogilvy.com.tr/digitalmarketingcompass/ adresinden ulaşılabiliyor.



İngiltere, Türkiye, İsveç, Portekiz, Polonya, Hollanda, İtalya, Fransa, İspanya, Danimarka, Almanya, İsviçre, Belçika ve Avusturya'yı kapsayan incelemenin sonuçları, tüm dünyada hüküm süren global finansal krize karşın, online mecranın Avrupa çapında sağlam biçimde kurumlaştığını ve halihazırda geleneksel mecralar kadar yaygın kullanıldığını ortaya koyuyor. İnceleme sonuçlarına göre pazarlama etkinliğini artırmaya yönelik süreçte dijital enstrümanların giderek artan miktarda kullanılması da, bu araçların krizden göreli olarak etkilenmediğini kanıtlıyor. İncelemeye katılan karar vericilerinin %79'u, 2009 yılında online pazarlamaya 2008'e oranla daha fazla yatırım yapmayı planlıyor.



Türkiye'de e-posta ve arama ön planda


İncelemede yer alan 14 ülkeden biri olan Türkiye'de de online pazarlama kullanımı giderek artan oranda gerçekleşirken, öncelikli olarak e-posta ve arama (SEO/SEM) tabanlı pazarlama tercih ediliyor. Olgunlaşma aşamasındaki diğer pazarlarda olduğu gibi Türkiye'de de başarı ölçütü olarak online kampanyaların ölçülebilir sonuçları özellikle daha önemli bulunurken, İngiltere gibi gelişmiş online pazarlarda marka etkisi gibi niteliğe yönelik kriterler daha öne çıkıyor.