Genel 25 MAYIS 2010 / 09:37

"Neden Mac'i sevelim ki?"

Apple'ın yeni Mac kampanyası yürürlüğe girdi, Apple'ın reklam stratejisi değişti.

Apple'ın yeni Mac kampanyası yürürlüğe girdi, Apple'ın reklam stratejisi değişti.


Apple ürettiği cihazlar kadar yaptığı pazarlama çalışmaları ve yarattığı imajla da piyasada yer edinen bir marka oldu. Apple ürünleri, düzenlenen reklam ve imaj kampanyalarının da etkisiyle benzer teknik özelliklere sahip PC rakiplerine oranla daha yüksek fiyatlardan alıcı buluyor.

Gelelim konumuza. Apple, yeni dönemde pazarlama faaliyetlerine ödüllü reklam serisi "Get a Mac" ile devam etmeyeceğini açıkladı. Apple bu reklam serisini 2006 ve 2009 yılları arasında kullanmıştı.

Apple'ın yeni reklam kampanyası "Why you'll love a Mac", yani en mantıklı çevirisiyle "Mac'i bak bunun bunun için seveceksin" olarak adlandırıldı. Kampanyayla Mac'in normal bir bilgisayara göre "daha iyi donanım, daha iyi yazılım, daha iyi işletim sistemi, daha iyi destek ve daha iyi uyumluluk" sahibi olduğu teması üzerinde duruluyor.

Yeni kampanyada üzerinde durulacak konulardan en dikkat çekeni "daha iyi yazılım" olarak gözüküyor. Mac'lere virüs girmesinin çok zor olduğunu bilmemize rağmen, Mac üzerinde hala bazı video oyunlar oynanamıyor ve Windows'a uyumlu programların yine bazıları çalışmıyor. Bu konuda rakibinin gerisinde kalmış Apple'ın kampanyasındaki "daha iyi yazılım" kısmını gözden geçirmesi gerekebilir.

www.apple.com/why-mac adresinden yeni kampanya ile ilgili bilgi edinmek mümkün.