Genel 29 EYLÜL 2009 / 10:44

Navigon ürünleri Türkiye'de satışta

Avrupa’nın tanınmış GPS markası Navigon, Nortec Eurasia ile Türkiye pazarına giriyor.

Avrupa’nın tanınmış GPS markası Navigon, Nortec Eurasia ile Türkiye pazarına giriyor.


Ürünleri 20 ülkede tüketiciyle buluşan Avrupa’nın tanınmış GPS markası Navigon AG, oyun pazarının lider markası Nintendo’yu Türkiye’ye kazandıran Nortec Eurasia ile Türkiye pazarına giriyor. Navigon AG CEO’su Egon Minar, navigasyon pazarının küresel ekonomik kriz ortamında bile büyümeyi sürdüren tek tüketici elektroniği segmenti olduğunu vurgulayarak, “Türkiye genç ve dinamik nüfusunun yanında 12 milyona yakın binek aracıyla mobil navigasyon için çok ciddi bir pazar. Nortec Eurasia ile bu büyük potansiyele sahip ülkede, Türk tüketicisine kaliteli mobil navigasyon ürünleri sunacağımız için çok heyecanlıyız” değerlendirmesinde bulundu.

Navigon AG’nin dinamik GPS navigasyon teknolojisinin yaratıcısı, cep PC navigasyon sistemlerinin önde gelen üreticisi, ilk kez trafik analiz ve yeniden yönlendirme yazılımını (TMC) geliştiren yenilikçi bir firma olduğunu vurgulayan Minar, sözlerine şöyle devam etti: “Bu yenilikçiliğin kanıtı, uluslararası medya kuruluşları ve saygın kurumlarca Navigon’a verilen sayısız ödüldür. Avrupa’da kurumlar ve test edenler, defalarca Navigon’un kalitesini ve yaratıcı özelliklerini takdir ve tasdik etmişlerdir. Navigon, yeni ufuklar açan ürünlere ciddi yatırımlar yapmaktadır. Bu yatırım, sonuçta mağaza teşhirinde tüketicinin hemen dikkatini çeken, tasarımıyla göz alıcı ürünlerin adil ve istikrarlı fiyatlarla satılmasını sağlamaktadır. Bu da mağaza sahibi için kar istikrarı demektir.”

Ekonomik kriz, navigasyon pazarını yoldan çıkaramadı

Küresel ekonomik kriz ortamında bile, navigasyon pazarının hala büyümesini sürdüren tek tüketici elektroniği segmenti olduğunu vurgulayan Minar, “Avrupa’da navigasyon pazarında çok sayıda üretici olmasına rağmen yüzde 10'luk bir pazar payına ulaşmış bulunuyoruz. Bu da bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Türkiye genç ve dinamik nüfusunun yanında, 12 milyona yakın binek aracıyla mobil navigasyon için çok ciddi bir pazar oluşturuyor. Avrupa'da faaliyet gösterdiğimiz diğer ülkelerde, yakın işbirliği içinde olduğumuz tüm zincir mağazaların da Türkiye'ye verdiği önemi ve yaşadıkları büyümeyi biliyoruz. Nortec Eurasia ile bu büyük potansiyele sahip ülkede, Türk tüketicisine, kaliteli mobil navigasyon ürünleri sunacağımız için çok heyecanlıyız” şeklinde konuştu.Türkiye pazarının önü açık

Nortec Eurasia Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu ise, “Gelişmiş ülkelerde navigasyon cihazına sahip olan araç oranı yüzde 50. Önümüzdeki on yıllık dönemde Türkiye'de bu trende paralel olarak yaklaşık 5 milyon adet GPS sistemi satılması bekleniyor. Bu da ortalama cihaz fiyatını 200 Euro olarak kabul edersek yaklaşık bir milyar Euro’luk bir satış hacmine denk geliyor. Türkiye’de bu hacmin en azından dörtte birini alarak pazar lideri olmak için iddialıyız” dedi.

Nortec Eurasia Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu GfK verileri uyarınca Türkiye’de 2008 yılında 15 bin cihaz satıldığına dikkat çekerek, Türkiye pazarına ilişkin şu bilgileri verdi: “Bu satış rakamının 2009'da 25 bin olması, ancak 2010'da büyük bir sıçrayışla 50 bin barajına ulaşması bekleniyor. Navigon taşınabilir cihaz pazarına gireli 2 yıl olmasına rağmen şu anda Avrupa'da üçüncü marka konumunda. Türkiye'de şu anda yaklaşık 12 milyon adet motorlu taşıt bulunuyor. Buradan yola çıkarak önümüzdeki on yıllık dönemde Türkiye'de bu trende paralel yaklaşık 5 milyon adet navigasyon cihazı satılması bekleniyor. Bu da ortalama cihaz satış fiyatını 200 Euro olarak kabul edersek yaklaşık bir Milyar Euro’luk bir satış hacmine denk geliyor.”  Navigon’un, satışların 20 bin civarında olduğu bir dönemde pazar lideri olmak adına Türkiye’ye geldiğini vurgulayan Çolakoğlu, ilk yıl 10 bin adet cihaz satmayı hedeflediklerini açıkladı.