Genel 07 EKİM 2008 / 08:44

Mobil genişbant ürünleri kategorize ediliyor

Dünyanın en büyük 16 teknoloji şirketi, her an internete bağlı Mobil Genişbant ürünleri başlığıyla yeni bir kategori oluşturmak ve WiFi bağlantıya bir alternatif yaratmak amacıyla, GSMA’in başkanlığında bir inisiyatif altında birleşti.

Dünyanın en büyük 16 teknoloji şirketi, her an internete bağlı Mobil Genişbant ürünleri başlığıyla yeni bir kategori oluşturmak ve WiFi bağlantıya bir alternatif yaratmak amacıyla, GSMA’in başkanlığında bir inisiyatif altında birleşti.


Bu teknoloji, 3G mobil iletişim teknolojisi sayesinde, dizüstü bilgisayarlardan MP3 çalarlara kadar pek çok cihazın her an ve her yerde internete bağlı olmasına imkan sağlayacak. Kullanıcılar, üzerinde Mobil Genişbant logosunu gördüğü her cihazla, hiçbir ek aygıt ya da kuruluma ihtiyaç duymadan hareket halindeyken bile 3G hızında internet erişimine sahip olabilecek.  


GSMA (GSM Birliği), inisiyatifi desteklemek için Mobil Genişbant’a özel logo hazırlattı. Bu logo sayesinde kullanıcılar, kullanıma hazır Mobil Genişbant cihazlarını kolayca ayırt edebilecek. Mobil Genişbant ‘hizmet işareti’, HSPA (Yüksek Hızlı Paket Erişimi), HSPA Evolved ve LTE (Uzun Vadeli Evrim) kapsamındaki Mobil Genişbant küresel standartını temsil ediyor. Mobil Genişbant işaretli ürünler Lenovo ve Toshiba gibi PC üreticileri tarafından destekleniyor.


Dizüstü bilgisayarlara Mobil Genişbant bütünleşmesi, önceden bağlantısı olmayan kamera, MP3 çalar, buzdolabı, otomobil gibi cihazlara internet erişimi ulaştırmak yönündeki geniş stratejinin ilk adımı. Katılımcılar arasında 3 Group, Asus, Dell, ECS, Ericsson, Gemalto, Lenovo, Microsoft, Orange, Qualcomm, Telefónica Europe, Telecom Italia, TeliaSonera, T-Mobile, Toshiba ve Vodafone gibi önemli teknoloji markaları ve 760 milyondan fazla bağlantıya hizmet eden operatörler yer alıyor. Bugün 55 milyon insan 91 ülkede Mobil Genişbant hizmetlerine abone. Wireless Intelligence’a göre bu sayının 2008 sonuna kadar her ay 4 milyon daha büyümesi bekleniyor.