Genel 06 MART 2009 / 14:24

Microsoft’un semantik arama motoru: Kumo

Microsoft, kod adı Kumo olan arama motorunu test etmekle meşgul.

Microsoft, kod adı Kumo olan arama motorunu test etmekle meşgul.


Google’a rakip olan Kumo'nun temelinde anlambilim (semantik) teknolojisi yatıyor. Yani, tek kelimelerden ziyade karışık cümleleri ve kelimeler arasındaki ilişkiyi birbirine bağlamayı amaçlıyor. Microsoft, Live Search uygulamasının yerini alması muhtemel bu yeni teknolojinin halka açık test edilmesine sıcak bakmıyor.


 


Konu ile ilgili Microsoft, “Bu tür dahili testler, Microsoft’ta bir ürünü kamuya sunmaya karar vermeden önce ve sıkça yaptığımız bir şey. Çalışanlarımızın, yeni özellikler hakkında bize detaylı geri dönüm yapmasını umuyoruz” dedi.


 


İnternet aramalarında Google’ın yüzde 60, Yahoo’nun yüzde 21 payı bulunuyor. Microsoft, şu an yüzde 8.5 ile üçüncü sırada yer alıyor.